2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Робът се стреми към свобода, а слугата само сменя своите господари...
За да си отговорим правилно на въпроса би трябвало да започнем от значението на думата окупация, и в каква степен отговаря то на реалните събития и факти.
Значение: Окупацията (на латински: occupatio – „заемам“) е военно, в международното право, временно заемане от въоръжените сили (на СССР) територията на противника (България).
Фактите са:
Военните сили на СССР от Трети Украински фронт през септември 1944г. заемат временно (до 1947г.) територията на България (противника).
Трябва да се разграничава военната окупация от "следвоенния окупационен режим", който по правило се установява след специални международни съглашения на заинтересованите държави, конкретно за дадената страна или територия, с цел изпълнението на условията на мирния договор. В случая за Блгария може да става дума само за военна окупация, т.к. войната още не е свършила.
Режимът и правовите норми на военната окупации са определени със специални международни съглашения, приети на IV хагска конференция от 1907 г., а също и от Женевската конвенция от 1949 г. и протоколите към тях от 1977 г. Съгласно тези международни документи, военната окупация е временно заемане от въоръжените сили на дадена държава на територията на друга държава. За военна окупации е необходимо държавите фактически да се намират в състояние на война, като не е важно дали обявяването на тази война е след съблюдаването на необходимите формалности или без тях.
Факт: на 05.09.1944г. СССР обявява война на царство България.
Тоест според смисъла на думата «окупация» са изпълнени всички необходими условия, за да заключим, че България е била окупирана, а не освободена през септември 1944г. от войските на Съветския съюз. Без да пукне пушка и без никаква съпротива.
Защо България не е била «освободена»?
Първо защото на 28.10 1944г. се сключва «СЪГЛАШЕНИЕ ЗА ПРИМИРИЕ МЕЖДУ ПРАВИТЕЛСТВОТО НА БЪЛГАРИЯ ОТ ЕДНА СТРАНА И ПРАВИТЕЛСТВАТА НА СЪВЕТСКИЯ СЪЮЗ, СЪЕДИНЕНОТО КРАЛСТВО И АМЕРИКАНСКИТЕ СЪЕДИНЕНИ ЩАТИ, ОТ ДРУГА.»
За какво Освобождение може да става дума, когато има собствено обявяване на война и последващо примирие (тоест временно прекратяване на военните действия)? Кой обявява война на някой, ако иска да го освободи? По принцип е обратното – за да го пороби или да има една юридическа причина да го окупира.
Война без военни действия – българската армия получава заповед да не оказва съпротива на навлизащите съветски войски. Не само това, но дори ги посреща с цветя и ура. Но още по-учудващото е, че е нямало военни действия на територията на България между германските и съветски войски! Защото не са се срещали на наша територия, защото германските военни части са се изтеглили още преди съветските части на преминат на наша територия. Тоест ако може да става дума за освобождение от Германия, то би трябвало да се интерпретира единствено като освобождаване от насилственото налагане на съюзни отношения от германска страна.
И въобще е ясно като бял ден – условията на примирието, което по своя вид е де факто капитулация последваща от окупация говорят сами за себе си и не могат да бъдат определени като условия за «освободжение».
Като допълнение ето някои от точките в примирието:
Българското правителство приема условията за примирие, предложени от правителствата на Съветския Съюз, Съединеното Кралство и Американските Съединени Щати, действуващи от името на всички обединени народи, които се намират в война с България.
Т.1.Българското правителство се задължава да издържа и да представя такива сухопътни, морски и въздушни сили, които могат да бъдат определени за служба под общото ръководство на Съюзното /Съветското/ Главно командуване
Т.3. Българското правителство ще обезпечи на Съветските и други Съюзни войски възможността за свободно предвижване по българска територия в всяко направление, ако по мнението на Съюзното /Съветското/ Главно командуване това се наложи от военната обстановка, при което българското правителство ще окаже на това предвижване всякакво съдействие със свойте съобщителни средства и за своя сметка по суша, по вода и въздуха.
Т.8. Издаването, внасянето и разпространяването в България на периодическа и непериодическа книжнина, постановката на театрални зрелища и кино-филми, работата на радиостанциите, пощата, телеграфа и телефона ще става по споразумение с Съюзното /Съветското/ Главно командуване.
Т.15. Българското правителство трябва редовно да изплаща парични суми в българска валута и да предоставя стоки /гориво, хранителни продукти и пр./, средства и услуги, които могат да потрябват на Съюзното /Съветското/ Главно командуване за изпълнение на неговите функции.
Т.17. Българското правителство, ако потрябва, ще обезпечи използуването върху територията на България на промишлените и транспортни предприятия, а така също на средствата за връзка, силовите станции, предприятия и учреждения за обществено ползуване, складове за топливо и други материали, съобразно инструкциите, дадени през време на примирието от страна на Съюзното /Съветското/ Главно командуване.
Съдържанието на "Съглашението", както и качеството на превода на български, с който е разполагало Министерството на вътрешните работи, позволява всякаква интерпретация на текстовете, но едно е безспорно: България е окупирана, макар думата “окупация” да не се споменава. Установен е пълен контрол от Съюзното/Съветско/ Главно командуване върху стопанството, комуникациите, медиите, а политиката е превърната в куклен театър. За вредите от съветската окупация върху държавата ще бъде предмет на друг постинг.
Рожби на идиотизма
РУСОФИЛИТЕ ТРЯБВА ДА ГО ПРЕГЛЪТНАТ – ТЕХ...
Щеше да е освободена, пак на база фактите, ако официално от нашето правителство е поискана помощ за освобождаването ни
Сега ,друго нещо е ,че няма съпротива срещу тази окупация
И тук идва ред на Освободителната война-1877-78 година Тя също не е поискана официално от правителството, защото го нямаме, но е искана от видни Български представители,от самия народ, от руския народ! Тогава също има руски войски в Б ългария след примирието, но целта е друга Да се възстанови Българската държавност, да се помогне за това!
Хубав ден, Диляне!
реално погледнато след смъртта на цар Борис, България е била кораб без капитан, подвластна на статуковото и неспособна да вземе съдбата си сама в ръце. И когато се опитва да направи това с правителството на Муравиев, СССР взема нещата в свои ръце и ни превръща бавно, но много умело в един от сателитите си.
Дали окупацията е чувствана реално от населението като такава е трудно да се каже - спомените на баба ми например са само позитивни, но тук не става дума за отношението към руските войници.
Реално външната и вътрешна политик ана България в тези години, както и икономиката на страната стават изцяло подвластни на СССР. Степен в каквато дори по времето на Тристранния пакт и цар Борис не е било. И това в никакъв случай не е било в наш интерес.
През 1878г. руските войски остават като гарант за нашата независимост, също и като нужда да се предаде необходимия административен и държавен опит на неопитните българи.
Н О.!
След 9-ти НЕ БЯХМЕ РАЗОРЪЖЕНИ.
След 10-ти Б Я Х М Е разоръжени. Така се постъпва с ПЛЕННИЦИ.!!!
30 години след 9-ти са безброй НОВИТЕ язовири, електроцентрали, заводи... Армията ни има 200 най-модерни самолети, ПОДВОДНИЦА, РАКЕТИ...
Сега имаме нови ЧУЖДИ банки, молове, ОТЧУЖДЕНИ най-мощните електроцентрали, електропроводи, водоснабдяване...
И това авторът го знае. Но разглежда въпроса от определена юридическа гледна точка, за да "докаже" някаква своя теза...
barin.blog/history/2016/04/14/kak-e-povliiala-rusiia-na-bylgariia.1444732
Поздрави!
Да не говорим за десетките хиляди убити, затворени, и доведени до просешка тояга, само защото са имали различно от партията мнение. Тепърва ще публикувам данни за това. Това не значи, че не сме били ограбвани и от германците през войната - напротив те действат също подмолно и в наш ущърб, не спазвайки уговорките.
публикувал съм доста информация какво загуби България след 10-ти и това също е ужасно, но стана благодарение именно на момчетата и лекетата на номенклатурата! Тази която управляваше преди! Спомни си колко от сегашните управляващи са били партийни членове, секретари или свързани с ДС!
Жалкото е, че нашата съдба е решена още преди 9-ти септември в Ялта и по-късно продължава да решавана от Великите сили. Може би ако бяхме запазили неутралитет или се бяхме опънали на германците както сърбите, съдбата ни щеше да бъде друга.
Едно обединение във вид на Балкански щати би било единствената възможност да решаваме сами съдбата си на Балканите, но уви - Димитров се доказва като послушна марионетка и съветски гражданин. ПОздрави
А, такива като Белосветлий бих ги попитал, коя е тази европейска държава която не е била ОСВОБОДЕНА ОТ СССР и е останала на равнището на 1939 г. Втълпяваха ни, че са Турция и Гърция но веднага още 89 бяха опровергани.
Господи, с такъв материал скоро бял ден няма да видим.
12.01 17:23
Сега е момента да се реши тоя въпрос.
Н О.!
След 9-ти НЕ БЯХМЕ РАЗОРЪЖЕНИ.
След 10-ти Б Я Х М Е разоръжени. Така се постъпва с ПЛЕННИЦИ.!!!
30 години след 9-ти са безброй НОВИТЕ язовири, електроцентрали, заводи... Армията ни има 200 най-модерни самолети, ПОДВОДНИЦА, РАКЕТИ...
КЪМ МЕРЗАВЕЦА И ЛЪЖЕЦ КРУМ
- след 1944 само за няколко години се преминава само на руско въоръженуие особено във фундамента сухопътн ите войки
- за сравнение днес ти още имаш осоновно автомат калашников, руски рпг и бмп, особено сау руски и до днес
- след 1944 се преминава на съветски самолети, особено примера с ил 2 сменил щурмовите юнкерси 87
- днес ти още имаш миг 29
- СЛЕД 1944 ЦАРСКИТЕ ГЕНЕРАЛИ БЖЯХА ИЗБИТИ ИЛИ СВАЛЕНИ ОТ ДЛЪЖНОСТИ
- ДНЕС РУСКИТЕ ТИ БЪЛГАРИ УЧИЛИ В РУСИЯ СА НАЧЕЛО НА АРМИЯТА С МАЛКИ ИЗКЛЮЧЕНИЯ
когато фактите говорят дори мерзките руски усти мълчат като путки
Щеше да е освободена, пак на база фактите, ако официално от нашето правителство е поискана помощ за освобождаването ни
Сега ,друго нещо е ,че няма съпротива срещу тази окупация
И тук идва ред на Освободителната война-1877-78 година Тя също не е поискана официално от правителството, защото го нямаме,
ОТ МЕН
именно грешката на леон - ПРИ ТУРЦИТЕ НЯМАМЕ ПРАВИТЕЛСТВО, ЗЩАОТО СМЕ ВЛАДЕНИ ОТ ТЯХ, ПРИ ГЕРМАНЦИТЕ ИМАМЕ ПРАВИТЕЛСТВА, ИМЕННО ЗАЩОТО НЯМА ЗАЩО ДА БЪДЕМ ОСОВОБОЖДАВАНИ ОТ ТЯХ защото нашата държавност НЕ е премахната
тази огромна, титанична ралзика, явно е незабележима и едновременно забележима за леон
......
- забележи след всв много от петеновци и функционерти на виши са дори съдени, но преди това франция е бита от германия, умрали са французи
- българия не е бита от германия в бой 194 и българи не са умирали
- напротив - германия със своя кръв обединява царство българия с македония и част от егейска тракия тогава дадени само за администриране като е заявено,м че въпроса окончателно ще бъде решен след успешния край на войната - И ТОВА Е ЗАЯВЕНО НА ВСИЧКИ, НА БЕЛГИЙЦИ, НА ФРАНЦУЗИ, НА НОРВЕЖЦИ ДОРИ, НО ТОВА БЪЛГАРСКИТЕ ТАРИКАТРИ ДНЕС НЕ ЗНАЯТ ИЛИ МЪЛЧАТ СОЧЕЙКИ САМО ВРЕМЕННОТО АДМИНИСТРИРАНЕ, което не е само за "изстрадалите българи" а за всички със или против германия тогава
- същите тия българи не воюват за германия на фронта и не допринасят по пряк начин за евентуалната успешна победа, те допринасят по-малко и по друг начин за победата, която тогава не се случва
- съюзниците НЕ освобождават франция на петен, а франция на де гол и леклерк например, съюзниците НЕ освиобождават норвегия на куислинг, а тази на съпротивата, колкото и мижава да е била
КЪМ БАРИН
ГДР СЕ ПОВДИГА 1953, НЕ 1955 НО ТОВА Е ДРЕБЕН ДЕТАЙЛ
ДИДАНОВ, ПОЗДРАВЯВАМ ТЕ ЗА ПОСТИНГА !
обаче "твоя" Дънов като славянофил щеше да те разкритикува
Ако не сте забелязали досега, че САЩ и завладеният от тях ЕС ни управляват с цел УНИЩОЖЕНИЕ, няма и да го забележите. На 9-ти сме около 6 милиона. На 10-ти сме почти 9. Сега сме 7...
Ма вие уж сте прочели комент 5, и уж не го отричате с йезуитското "може да е било така", макар да зниете, ЧЕ Е БИЛО. И си продължавате с чувствата от подскачащите митинги. Предизборни задачи ли изпълнявате?
И гертигер те поздравява. Да ти е честит съидейника.
ДИДАНОВ, ПОЗДРАВЯВАМ ТЕ ЗА ПОСТИНГА !
обаче "твоя" Дънов като славянофил щеше да те разкритикува
Окупирана или освободена е била България от СССР през 1944г.?
Недвусмислено ОКУПАЦИЯ!
А, такива като Белосветлий бих ги попитал, коя е тази европейска държава която не е била ОСВОБОДЕНА ОТ СССР и е останала на равнището на 1939 г. Втълпяваха ни, че са Турция и Гърция но веднага още 89 бяха опровергани.
Господи, с такъв материал скоро бял ден няма да видим.
освен държавният архив, е отмъкнат и държавния резерв и натоварен на 8 вагона за Москва. Не случайно всички са се страхували от комунистите - знаели са че покрай сухото, ще гори и мокрото.
13.01.2019 23:42
12.01 17:23
Сега е момента да се реши тоя въпрос.
Н О.!
След 9-ти НЕ БЯХМЕ РАЗОРЪЖЕНИ.
След 10-ти Б Я Х М Е разоръжени. Така се постъпва с ПЛЕННИЦИ.!!!
30 години след 9-ти са безброй НОВИТЕ язовири, електроцентрали, заводи... Армията ни има 200 най-модерни самолети, ПОДВОДНИЦА, РАКЕТИ...
КЪМ МЕРЗАВЕЦА И ЛЪЖЕЦ КРУМ
- след 1944 само за няколко години се преминава само на руско въоръженуие особено във фундамента сухопътн ите войки
- за сравнение днес ти още имаш осоновно автомат калашников, руски рпг и бмп, особено сау руски и до днес
- след 1944 се преминава на съветски самолети, особено примера с ил 2 сменил щурмовите юнкерси 87
- днес ти още имаш миг 29
- СЛЕД 1944 ЦАРСКИТЕ ГЕНЕРАЛИ БЖЯХА ИЗБИТИ ИЛИ СВАЛЕНИ ОТ ДЛЪЖНОСТИ
- ДНЕС РУСКИТЕ ТИ БЪЛГАРИ УЧИЛИ В РУСИЯ СА НАЧЕЛО НА АРМИЯТА С МАЛКИ ИЗКЛЮЧЕНИЯ
когато фактите говорят дори мерзките руски усти мълчат като путки
Министърът на войната Дамян Велчев на 15.11.1944г. изпраща доклад до Министерски съвет, в който пише че само за 2 месеца от 9.09. до 15.09.1944г. бяха убити или безследно изчезнали 7288 офицери, подофицери и войници, 10 955 бяха ранени (инквизирани) 1050 офицери бяха арестувани, а 314 уволнени. За сравнение разстреляните в Катинското клане полски генерали,офицери,подофицери и войници наброява малко над 4000!
Тогава и Югославия се е съгласила да влезе в пакта и за това Хитлер не мисли да ни обещава Македония. Едва когато се разбира, че сърбите правят преврат, разярен Хитлер привиква българския ни посланик и ни предлага Македония за администриране ако сътрудничим срещу сърбите.
Освен това той няма на кого друг да я предложи за окупация, единствено на италиянците, но на тях няма много доверие. А по този начин, ще получи благодарността на българите и ще ги върже още по-здраво в своите планове на Балканите.
Ако не сте забелязали досега, че САЩ и завладеният от тях ЕС ни управляват с цел УНИЩОЖЕНИЕ, няма и да го забележите. На 9-ти сме около 6 милиона. На 10-ти сме почти 9. Сега сме 7...
Ма вие уж сте прочели комент 5, и уж не го отричате с йезуитското "може да е било така", макар да зниете, ЧЕ Е БИЛО. И си продължавате с чувствата от подскачащите митинги. Предизборни задачи ли изпълнявате?
И гертигер те поздравява. Да ти е честит съидейника.
много лесно подминавате темата за партийните секретари, но нейсе. Комунистите успяха да постигнат много по времето на Живков и това е факт, както също е факт че преди него успяха да разсипят, убият и унищожат още повече много. Това не са взаимноизключващи факти, а истори1еската истина, без значение дали Ви харесва или не.
13.01.2019 23:59
ДИДАНОВ, ПОЗДРАВЯВАМ ТЕ ЗА ПОСТИНГА !
обаче "твоя" Дънов като славянофил щеше да те разкритикува
опитвал се е няколко пъти да предупреждава цар Борис, като успява само със спасяването на българските евреи. От друга страна Г. Димитров е живял в пристройката до него, и Учителя го е спасявал поне един път от жандармите и дълъг затвор. За това пък комунистите разгонват и преследват бялото братство след като идват на власт. Малко след като починал Учителя, са идвали да го приберат в ареста.
Окупирана или освободена е била България от СССР през 1944г.?
Недвусмислено ОКУПАЦИЯ!
този път си лаконично кратък. А заслужена ли е била според теб?
България все някога ще произведе своя дори малък самолет, мотоциклет и автомобил но поредната кражба на история може би най-важната ни и огромна загуба. Виждаш, че хората искат да знаят повече за това кои са и от къде идват и интереса в момента особено голям може би, за да изберат по -лесно бъдещето си. Сега мнозина амбициозни хора с различни професии издирват документи и изнасят наяве доста сензационни факти от историята ни.
Скоро гледах предаване в което проф. Пантев как на дребно и по хулигански иронизира необичаният от мнозина Ал. Йорданов но в компания на други негови макар и не толкова именити колеги доста внимава в изказа си. Такива са също акад. Марков и проф. Баева и др. все любимци на Волгин и имащи интерес архива да го няма, че тогава зеян им отидоха титлите и авторитети.
Хубав ден и полезни занимания ти пожелавам.
А, такива като Белосветлий бих ги попитал, коя е тази европейска държава която не е била ОСВОБОДЕНА ОТ СССР и е останала на равнището на 1939 г. Втълпяваха ни, че са Турция и Гърция но веднага още 89 бяха опровергани.
Господи, с такъв материал скоро бял ден няма да видим.
освен държавният архив, е отмъкнат и държавния резерв и натоварен на 8 вагона за Москва. Не случайно всички са се страхували от комунистите - знаели са че покрай сухото, ще гори и мокрото.
14.01.2019 10:32
Окупирана или освободена е била България от СССР през 1944г.?
Недвусмислено ОКУПАЦИЯ!
този път си лаконично кратък. А заслужена ли е била според теб?
В глобалните геостратегически борби на "великите" сили - няма място за морално-етични понятия(въпроси) от вида зададен от теб!
Накратко.
Дипломатическата игра в контекста на геополитиката ... при Сталин, с нищо не се е различавала от тази примерно при Николай II - а от същият тя достига назад във времето до Петър Велики - "руския император" работещ в едно(в интерес) с английските търговски и имперски интереси - в посока Персия и прокарване пряк континентален път към Индия "перлата на Британската империя"?
В тази връзка има едно много точно коментарно-определящо, като мнение от историка и писател Михаил Восленски - който разказвайки разкрива, това което аз правя опит да обясня?
Цитат:
"В края на 40-те години, като млад специалист ме назначиха на работа в Историко-дипломатическото управлание към МВнРаботи.
Попитах началника си Владимир (Михайлович) Хвостов, защо и до сега стоят засекретени документите на царската дипломатия - дори тези със сто годишна давност?
Хвостов отговори:
Защото поради определената аналогия на външно-политическата дипломация, при тогавашната царска политика, са вземани аналогични на сегашните съвременни решения. Поради това не намираме за необходимо да ги разкриваме." ????
- Давам ти по-натам, текста дословно на руски(без превод):
"Однако многое изменилось, и не в лучшую сторону.
Во-первых, Москва официально провозгласила своей главной целью "всемирное торжество коммунизма", то есть мировое господство, на что Российская империя не претендовала. В 1950-х годах была принята доктрина мирного сосуществования, но пресловутую "всемирную победу" убрали из документов КПСС только в 1989 году.
Во-вторых, в отличие от империй прошлого, СССР не только стремился доминировать и контролировать, но и переворачивал жизнь народов с ног на голову, устанавливая коммунистические порядки. Советское господство несло ликвидацию частной собственности и нормальной экономики, упразднение всех политических и личных свобод, репрессии и изоляцию. В мире возникла поговорка: "Лучше быть мертвым, чем красным".
В 1920-х и 1930-х годах в официальных речах и документах, стихах и песнях открыто говорилось о "мировом пожаре", "земном шаре, опрокинутом на штыки" и присоединении "тропических и заокеанских Белоруссий и Украин".
На встрече с французскими коммунистами в 1920 году глава Коминтерна Григорий Зиновьев выразил уверенность, что 50-летие Коммуны 18 марта будущего года большевики будут встречать в Париже.
"Советские офицеры займут в мире положение британских офицеров. Мы будем учить весь мир!" - заявил на совещании в Главном политуправлении РККА в 1940 году некий майор Самойлов, и никто из начальства его не одернул.
"Эх, лет через двадцать, после хорошей войны, выйти да взглянуть на Советский Союз - республик этак из тридцати-сорока. Черт его знает, как хорошо!" - восклицал главный герой снятого в 1937 году фильма "Великий гражданин".
"Коммунизм сметет все границы! Когда? Сейчас и сметет!" - утверждал персонаж романа Николая Павленко "На Дальнем Востоке".
После "освободительного похода" в Польшу в 1939 году пограничный столб, поваленный пинком красноармейского сапога, сделался излюбленной темой для рисунков в советских газетах.
Накануне мировой войны в Москве думали не о том, как ее предотвратить, а как использовать для территориальных приобретений.
"Когда я приехал в Москву к маршалу Сталину, он обсуждал со мной не возможность мирного урегулирования германо-польского конфликта, а дал понять, что если он не получит половины Польши и Прибалтийские страны, то я могу сразу же вылетать назад. Ведение войны, видимо, не считалось там в 1939 году преступлением против мира", - заявил Риббентроп на Нюрнбергском процессе."
- Внимателно прочети и осмисли - сладващото изречение-факт, отбелязан от автора-Восленски !?
- Продължавам цитирането:
"В Ялте и Потсдаме США и Британия ПРИЗНАЛИ Восточную Европу СФЕРОЙ ГЕОПОЛИТИЧЕСКОГО ВЛИЯНИЯ СССР, но не дали согласия на ее советизацию(?).
По признанию Вячеслава Молотова, в этом и состояла причина "холодной войны".
"Надо было везде наводить порядок. Прижимать капиталистические порядки. Вот и холодная война", - заявил он своему биографу Феликсу Чуеву.
Благодаря военно-стратегическому паритету границы в Европе стабилизировались. Однако, когда в начале 1990-х годов был опубликован список частей, выводимых из Восточной Германии, выяснилось, что полумиллионная группировка состояла в основном из танковых дивизий и десантно-штурмовых бригад.
Советские студенты-лингвисты изучали на военных кафедрах карты ФРГ, Франции и Бельгии, готовясь действовать в составе разведгрупп. НАТО именовали "агрессивным блоком", но об обороне, как и накануне Великой Отечественной войны, речь не шла.
При этом свою сферу влияния СССР охранял свирепо, НЕ ПРИЗНАВАЯ за народами Восточной Европы ПРАВА НА ВЫБОР.
"Вы делаете то, что вам заблагорассудится, не обращая внимания на то, нравится нам это или нет. Чехословакия находится в пределах тех территорий, которые в годы войны освободил советский солдат. Границы этих территорий - это наши границы. И так будет всегда", - заявил Леонид Брежнев на встрече с руководством Чехословакии в августе 1968 года."
- край на цитата!
- Прочети внимателно - този досадно дълъг текст ... и предполагам, ще ти стане ясно твърдението ми - защо и при руските императори и при генералните секретари Руската имперска политика - е била пагубна по своя характер за малките народи и страни - също така и за българския и България?
Забележка:
Дадените цитати са от книгата на М. Восленский, с название "Номенклатурата" - има се в предвид, създадената след октомврийския преврат 1917 г. НОВА КЛАСА в уж безкласовото социалистическо общество на Съветска Русия.
Подобдно - като съдържание и изводи го имаме упоменато при югославския висш коминистически деец Милован Джилас в критично-марксистката му книга "Новата класа" - за издаването на която, той лежа в затвора на недоволната от казаната на глас истина - "социалистическа" Югославия.
- Поздрав и четете сериозни и критични книги ... защото скоро ще дойде време - кога отново тоталната цензура - ще ги пребере в спец-хранилищата или ще ги предаде за унищожение!
13.01 23:49
при принудителното ни влизане в Тристранния пакт не става думичка за Македония. Става дума само за пропускане на германските войски през нашата територия.
Тогава и Югославия се е съгласила да влезе в пакта и за това Хитлер не мисли да ни обещава Македония. Едва когато се разбира, че сърбите правят преврат, разярен Хитлер привиква българския ни посланик и ни предлага Македония за администриране ако сътрудничим срещу сърбите.
Освен това той няма на кого друг да я предложи за окупация, единствено на италиянците, но на тях няма много доверие. А по този начин, ще получи благодарността на българите и ще ги върже още по-здраво в своите планове на Балканите.
А ТОВА КАТЕГОРИЧНО НЕ ПРОМЕНЯ ТОВА КОЕТО ПРЕМЪЛЧАВАШ ИЛИ ТОВА ДО КОЕТО СИ СПРЯЛ В КОМЕНТАРА СИ, а именно то е:
българския интерес се ползва от германската победа и ЕДИНСТВЕНО ГЕРМАНИЯ ТОГАВА ПРАВИ НЕЩО РЕАЛНО В БЪЛГАРСКИ ИНТЕРЕС, хубаво е това да не го пропускаш
като едните следват своя интерес, то другите също го правят, няма справедливи, а само тарикати и винаги е било така, единствено германеца е по-коректен тарикат, вие на изток вкл. вие точно българите сте един от баш тарикатите, но това аз намирам за правилно на момента, за жалост оттам-нататък рядко някой може да ви има "вяра" и световните сили са наясно с фурнаджийската бг лопатка
без да се обиждаш това е истината
Вярно е че сме и си оставаме пионка в геополитическите игри на големите. но не сме съвсем безсилни да определяме насоките - трябва само да лавираме между силните и да използваме техните противоречия в наша полза, както прави Турция например в момента или както е правил Тито навремето.
Относно Тито има една интересна случка - когато Сталин разбира, че Тито и Г. Димитров самостоятелно тоест без негово позволение са обсъждали създаването на Югославия със сърби и българи на равни начала, изпада в ярост и привиква и двамата в Москва. Димитров пристига, но Тито се прави на болен и изпраща заместник. А до тогава последния е бил любимец на Сталин, наричал го е "моя вожд" . Последва голямо конско при което Сталин прави Димитров на две стотинки и заклеймява Тито като предател и човек, на който "вече не вярваме". Започва яростна антититовска пропаганда на цялата съветска машина, братушките се заемат също с физическото отстраняване на югославския вожд. Докато в един момент Тито набира телефона до Сталин и в прав текст му казва: "Престанете да ми пращате през месец-два убийци, защото иначе ще да изпратя един в Кремъл и няма да се наложи да пращам втори". Тоест дори и обикновената пешка може да се превърне в царица или да матира царя при определени условия!
Прав си - в Голямата игра моралът или моралните въпроси нямат голяма тежест. Тя е за обикновените хора като нас.
Да - съгласен съм - германците ни дават или по-скоро ни обещават повече от останалите страни. Южна Добруджа например - тогава всички в България са пели и възхвалявали Хитлер, чел съм вестници от това време. А няколко години преди това СССР отказват да ни продадат оръдия и самолети, ако не подпишем договор за взаимнопомощ при нападение. Защо не сме го направили - защото българските интереси са били да останем неутрални. НО оръжие все пак трябва отнякъде за да се защитим от апетитите на съседите ни - и опираме до Германия. Германците добре използват картите си и ни обещават въоръжение, макар по-голямата част от него да не е доставено до края на войната въпреки , че сме го заплатили предварително.
Но когато 600 000 германска армия стига до Дунава - на българите става ясно, че с тяхното съгласие или не те ще преминат през България. Освен това Филов превишава правомощията си и обещава на германците че ще влезем в пакта. Успяваме да отложим влизането ни благодарение на генерал Бойдев и връзките му с германците, но само това. Когато се разбира, че англичаните пращат сили към Гърция, че сърбите правят преврат Хитлер няма време да ухажва българите. Какво остава на Борис да направи? Избира по-малкото зло за момента, грешка с която според мен заплаща с по-късно с живота си.
Стига, изкривихте си вратовете от ГЛЕДАНЕ НАЗАД, оти нема НИЩО ДОБРО откак "времето е ваше". Кво ви остава пред избори, освен да си кривите вратовете и душите, колко е бипо лошо преди 10-ти. Ами преди 9-ти кво е било? Питайте окото на Гео Милев, намерено в ОБГОРЕНИЯ му череп в МАСОВ ГРОБ. а ТИЯ ГРОБОВЕ СА ДЕСЕТКИ...
И НЯМА ИЗВИНЕНИЕ ЗА ТОВА! око за око, зъб за зъб, гроб за гроб на квадрат - това е реалната действителност преди и след 9ти 44г. Едно е сигурно - ИМА ПРИЕМСТВЕНОСТ НА ТЕРОРА И ЗВЕРСТВАТА.
Аз не си кривя душата и за това пиша и за едните и за другите.
И НЯМА ИЗВИНЕНИЕ ЗА ТОВА! око за око, зъб за зъб, гроб за гроб на квадрат - това е реалната действителност преди и след 9ти 44г. Едно е сигурно - ИМА ПРИЕМСТВЕНОСТ НА ТЕРОРА И ЗВЕРСТВАТА.
Аз не си кривя душата и за това пиша и за едните и за другите.
Неправомерната с оглед международно-правните норми ОКУПАЦИЯ ОТ РУСИЯ на суверенна България ... в резултат на ОКУПАЦИЯТА нанесени ПРЕКИ ЩЕТИ ЗА БЪЛГАРИЯ възлизащи на НАД СТО И ТРИДЕСЕТ МИЛИАРДА ЛЕВА - за издръжката на бандитската Червена армия ОКУПАТОРКА!
01:18
и преди и след това загиват,изчезват безследно, биват ограбени прогонени и разорени десетки хиляди невинни българи.
И НЯМА ИЗВИНЕНИЕ ЗА ТОВА! око за око, зъб за зъб, гроб за гроб на квадрат - това е реалната действителност преди и след 9ти 44г. Едно е сигурно - ИМА ПРИЕМСТВЕНОСТ НА ТЕРОРА И ЗВЕРСТВАТА.
Аз не си кривя душата и за това пиша и за едните и за другите.
...
АБСОЛЮТНО КАЗАНО/НАПИСАНО - това е истината
НООО !!!!
другарите искат те да са по-добрите, по-справедливите, за техните зверства да не се учи и пише в учебниците
така я разбират другарите историята и удобно забравят
ЧЕ СЛЕД 1944 ТЕ СЪДИХА ОНИЯ ЗА ЗВЕРСТВАТА, ОБАЧЕ СЛЕД 1989 НИКОЙ НЕ СЪДИ ДРУГАРИТЕ ЗА ТЕХНИТЕ 45 ГОДИНИ ЗВЕРСТВА
ето това крум мерзавеца удобно забравя и за това не иска да гледаме назад - ТО НИКОГА И НЕ СЕ ПОГЛЕДНА НАЗАД В ТИЯ 30 ГОДИНИ КОМУНИСТИЧЕСКА ДЕМОКРАЦИЯ
ако се гледаше назад комунистите щяха да бъдат съдени, екзекутирани или след отмяна на смуртното наказание до живот някои от тях затваряни, обаче такива няма
защо няма знаем - защото руснаци и американци спретнаха театрото след 1989, същите тия русия и америка плюс англия са вековните врагове на това що се зове европа
пс
като пишех за тарикатите, исках да "кажа", че всички велики сили са и нтересчии нагли или пресиращи, но германците от всички велики сили са как да кажа - що годе по-коректни от всички други, по-изчистени в отношенията си и товяа го пиша не поради присантимант или любов към германия, а защото за този който познава историята ще ме разбере, че пиша истина
15.01.2019 21:38
- по червено време за мнение като моето щяхме да ме убиете
- почервено време за мнение като дидановото щяхте да го въдворите в лагер
- по червено време за мнение като на гет щяхте да го осъдите в затвор
...
- по "наше днешно време" вие червените си пишете и крещите вашите неща
- по наше днешно време вие червените се каните да ни убивате пак ако дойде вашето отново
- по наше червено време вие руските българи се ползвате от западен нет и блог да пропагандирате вашето
...
с две думи мерзавецо дърт
ПО ВАШЕ РУСКО ВРЕМЕ НАС НЯМАШЕ ДА НИ ИМА
ПО НАШЕ ВРЕМЕ - ВАС ВИ ИМА И НИКОЙ НЕ ВИ Е ИЗТРЕБИЛ
...
СЪС ЗАПАДА МОЖЕ ДА СЕ ПРАВИ БИЗНЕС ДОРИ АКО СИ НЕГОВ ПЛЕННИК ПОБЕДЕН
С ВАС ОТ ИЗТОК МОЖЕ ДА СЕ ПРАВИ САМО ВОЙНА - до крак и до гроб
това съм го научил от вас - благодаря ви българо-руски боклуци!
16.01.2019 11:21
За да се появи "ПОЛИТИЧЕСКОТО ЯВЛЕНИЯ СТАМБОЛОВ" - ДИКТАТОР(а)?
Вина има АВТОКРАТОР(а)-КНЯЗ, подвел се по руско-имперските внушения и вследствие на това СУСПЕНДИРАЛ Б-Ъ-Л-Г-А-Р-С-К-А-Т-А КОНСТИТУЦИЯ (?!!) ... в резултат от ИМПЕРСКАТА и с помоща на РУСКИЯ ИМПЕРСКИЯ ЕМИСАР, генерали Каулбарс ... и другия "руснак" на българска служба генерал Еренрот?
Тук възниква ВТОРИЯ ВЪПРОС - Защо прави това и Какви са плановете за Княжество България на така любимата ви за вас КОМИНТЕРНОВСКИТЕ ПРОДУКТИ и псевдо "комунисти" - Русия?
На това дават отговор в ПАМФЛЕТИТЕ СИ писани през същият този период на Тиранина Стамболов" - Иван Аксаков и С. Татишчев? Които Ти - Крум-Безпросветния ... определено не ги знаеш, или ако ги знаеш - тогава си обскурант!?
- НАЙ-СТРАШНОТО за Българский народ и държава НАСТАВА - когато човек с мислене на КОМУНИСТ от това, на РУСОФИЛ - започне да говори за мир, ИДВАЩ НАБУЧЕН НА МОСКОВСКИТЕ ЩИКОВЕ ... или за НАРОДНА СВОБОДА - която ще ни дари ИМПЕРСКО-РУСКИЯ САМОДЕРЖЕЦ !?
Така че Круме, вие или сте откровен ИСТОРИЧЕСКИ илитерат ... или В СЛУЧАЙ, ако познавате историята на Българо-Руските историко-политически отношения и знаейки я преиначавете то тогава СТЕ МЕРЗАВЕЦ!
Въпросът за "първата пушка" или по-точно "първата тояга" на Стамболов е резонен - първите български политици са нямали финеса и възпитанието на английския джентълмен, за което е нужно векове - повечето са били обикновени хорица с ограничено мислено, разбиращи само правото на силата, които изведнъж се сблъскват със силата на парите и властта и се променят до неузнаваемост (както става със Стамболов например).
Но принципа - кой започна пръв, не е ИЗВИНЕНИЕ за престъпленията на последния - нали уж сме християни, какво стана с думите " Обърни и другата буза, за силата прошката и любовта към ближния"?
- по червено време за мнение като моето щяхме да ме убиете
- почервено време за мнение като дидановото щяхте да го въдворите в лагер
- по червено време за мнение като на гет щяхте да го осъдите в затвор
...
- по "наше днешно време" вие червените си пишете и крещите вашите неща
- по наше днешно време вие червените се каните да ни убивате пак ако дойде вашето отново
- по наше червено време вие руските българи се ползвате от западен нет и блог да пропагандирате вашето
споделям мнението на горните абзаца, на последните - не
Съветвам Ви само да се вгледате в коментарите на симпатизантите си ! Това са изявления на психоболни индивиди, които в заслеплението си са способни на крайности.
Е срещу подобни личности са се състояли както т.н. Народен съд, така и редица репресивни събития.
По тази логика съм съпричастен към изложеното от Крумбелосвет, особено по отношение на "...Броят на жертвите е спорен и СЪИЗМЕРИМ. Но "пърната пушка" винаги е била ВАША, а в ЗВЕРСТВАТА сте ненадминати,...".
Огледайте се около себе си и какви хора са наоколо и Ви адмирират, когато пишете подобни неща. Не мисля, че Вие сте от тази категория, но започвам да се съмнявам.
ПП. Следва да Ви споделя, че никога не съм бил член на БКП или подобни организации за разлика от по-голямата част от биещите се в гърдите "антикомунисти". До известна степен мога да споделя и че съм бил репресиран от "комунистическата" система и номенклатура, което с абсолютна сигурност /мисля/ не може да се каже за Вашите симпатизанти.
Моля да бъда извинен за лиричното отклонение.
ДА ТИ НАПОМНЯ, ЧЕ БЕШЕ ПРОБЛЕМ ДА СИ ЖЕНЕН ЗА МОМА ИЛИ МОМЪК С МОНАРХО-ФАШИСТКА ПРЕДИСТОРИЯ РОДОВА или ще отречеш?
пропуснал си го, аз просто го добавям защото от теб знам, че е истина
...
ние не сме симпатизанти на диданов, а на истината
МНОГО ПРЕДИ НАС с декларации за насилие по цветове и филство започнаха "тъвоите симпатизанти" - КУШЕЛ, РУСТАМ, ПАНТАЛЕЕВ
именно те са заплашвали неведнъж гетманс
именно те пишеха за втори народен съд итн
след тях сме ние - ЧИЯ Е ПЪРВАТА ПУШКА В БЛОГА КРУМЕ И БОРНЕ?
ОБИОДНИТЕ ЕПИОТЕТИ СА ЛИПСА НА ВЪЗМЕЗДИЕ И НЕСПРАВЕДЛИВОСТ
НЕВЪЗДАДЕНА СПРАВЕДЛИВОСТ
ОБИДНИТЕ ЕПИТЕТИ са омерзение и показват отношение към мерзостта
отвращение към "явления" които НЕ са оптминала история, а надигат пак глава
разбира се, заради те б мога да не позлвам такава лексика
и повярвай ми - ако не ползвам груба лексика за другарите ще стане още по-труидно и неудобно
те бягат от сериозния разговор, за тях е по-удобно е да се псуваме, в един сериозен разговор те са губещи винаги
Променя ли отношението на баба ми спрямо руснаците от факта, че парите, които е получавал руския войник за да купи лакомства на баба ми, са давани от българската държава, която бива за три години безпределно ограбено от освободителите си? Не!
Питах я за Червенков, какво мисли - много добър човек,каза ми тя, той намаляше няколко пъти цените на продуктите. Нещо, нечувано днес например. Казах си - е имало и добри хора, докато не прочетох наскоро едно сведение, че намалението на цените се е правило умишлено, за да се намали още повече изкупната цена на селската продукция и по този начин да се принудят още повече селяни да влизат в ТКЗС-тата и да отдават своите земи на държавата в борбата на партията срещу "кулаците"!!!
Виждаш как един и същи факт (намалението на цените по времето на Червенков) в очите на бедната ми баба и това на бедния селянин изглежда по съвсем различен начин. Така е мисля и с повечето неща в историята, а задачата на историка е да разкаже и за двете страни на "монетата".
17.01.2019 23:08
Репликата "...първо започни с това, че си женен за рускиня или завърши с това - това не е престъпление днес..." не е корекъна по-няколко причини. Най-напред "рускиня" не е аналог на "комунист". А в конкретния подтекст е дразнеща @бавка, но добре ти е известно, че имам железни нерви. За твое успокоение да допълня, че и Навални е руснак, нали ? Както и хиляди или може би милиони други руснаци.
Просто илюстрирах възприятишто на фактите...
Не е зле да си припомним, че абсолютна истина просто няма. Вероятно компанията, участваща в злостната бившокомунистка антируска част на коментарите не ще се съгласи с една подобна относителна истина, но това е положението.
2. Българското хоро - древно писмо от живи йероглифи
3. Тракийският император Роле и паметника на цар Мида
4. Корените на българската народност
5. Българският генетичен проект
6. "Как ни предадоха европейските консули"
7. Мегалитите - трогателно свидетелство за детството на човечеството
8. ДЖАГФАР ТАРИХЫ, ПЕЛАСГИТЕ и остров КРИТ
9. Сурва Година, Сура Бога и Веда Словена
10. Древно-тракийско скално светилище под Царев връх – предшественик на Рилския манастир
11. неизвестното племе на мияците
12. Масагетската принцеса Томира и битката й с персийския цар Кир
13. Хубавата Елена в Египет
14. Склавини и анти в долнодунавските земи
15. Кои са мирмидонците?
16. Еничаринът Склаф, името Слав и робите
17. Аспарух, Мемнон и етиопските българи
18. Името на Кан(ас) Аспарух не е случайно
19. Срещата м/у Калоян и Пиер дьо Брашо
20. Амазонките на Тезей, Херодот, Дахомей, Южна Америка и Африка
21. Фердинанд I, славянин и потомък на витинските князе.
22. НОВ МЕТОД ЗА РАЗЧИТАНЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ РУНИ
23. Амазонките в древността (Тракия, Мала Азия,Либия)
24. ПОЛИСЪТ СРЕЩУ ДЪРЖАВАТА
25. АТЛАНТИ ЛИ СА МИТОЛОГИЧНИТЕ ТИТАНИ?
26. Черноморската Троя – тайната на Ропотамо
27. Брут Троянски - легендарният първи владетел на Британия
28. ЧУЖДИЦА ЛИ Е НАИМЕНОВАНИЕТО "ТРАКИ"?
29. О неразумний, защо се срамиш да се наречеш...мизиец?
30. Черноморската Троя - коя българска река е Омировата Симоис?