Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.02.2019 21:05 - Докъде в България е можело да стигнем със самолет през СОЦА?
Автор: didanov Категория: История   
Прочетен: 3565 Коментари: 12 Гласове:
10

Последна промяна: 25.02.2019 21:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image

image

image

www.socbg.com
През 1980 г. вътрешните полети от и до летище Пловдив са преустановени, заедно с изваждането от употреба на самолетите Ил-14 и преместването на летището край село Крумово.

Провеждат се и редовни вътрешни полети до Бургас, Варна, Търговище, Русе, Горна Оряховица и София, предимно с Ил-14. След 1965 г. вътрешните полети от София са разширени и вече има редовни линии до Варна, Бургас, Русе, Горна Оряховица, Видин и Търговище.

През 1970 г. е открито летището в Силистра. Три години по-късно се сбъдва и мечтата на видинчани да стигат до столицата само за 30 минути. 18 години БГА „Балкан“, чието поделение е летището, поддържа редовна линия до София с два курса дневно. По същото време е открит и пътническият терминал на летище Русе. В началото след създаването му от летището са извършвани по три полета дневно от и до София, а през лятото – един до Бургас.

Една от най-натоварените в страната аерогари е била тази в Търговище, която е можела да приема полети дори и при много лошо време. Летище Търговище е разположено на 25 км от гр. Шумен и на 30 км от гр Разград. Уникалното му разположение е давало възможност да обслужва обширен район, обхващащ трите сегашни области. До 1989-а година от летище Търговище са осъществявани редовни полети за София със самолети Ан-24, Ил-18, Ту-134, Ту-154 и Як-40. Пистата е дълга 2600 метра. Едновременно на стоянката е можело  да бъдат приети 4-6 самолета.

След 1989 г. повечето от летищата постепенно западат, а по времето на Иван Костов в по-голямата си част окончателно са закрити. В момента на практика има три действащи летища за граждански цели осъществяващи редовни полети – в София, Бургас и Варна. Действащи, но с много намален пътникопоток са летищата в Пловдив и Горна Оряховица.
През 1980 г. вътрешните полети от и до летище Пловдив са преустановени, заедно с изваждането от употреба на самолетите Ил-14 и преместването на летището край село Крумово.

Провеждат се и редовни вътрешни полети до Бургас, Варна, Търговище, Русе, Горна Оряховица и София, предимно с Ил-14. След 1965 г. вътрешните полети от София са разширени и вече има редовни линии до Варна, Бургас, Русе, Горна Оряховица, Видин и Търговище.

През 1970 г. е открито летището в Силистра. Три години по-късно се сбъдва и мечтата на видинчани да стигат до столицата само за 30 минути. 18 години БГА „Балкан“, чието поделение е летището, поддържа редовна линия до София с два курса дневно. По същото време е открит и пътническият терминал на летище Русе. В началото след създаването му от летището са извършвани по три полета дневно от и до София, а през лятото – един до Бургас.

Една от най-натоварените в страната аерогари е била тази в Търговище, която е можела да приема полети дори и при много лошо време. Летище Търговище е разположено на 25 км от гр. Шумен и на 30 км от гр Разград. Уникалното му разположение е давало възможност да обслужва обширен район, обхващащ трите сегашни области. До 1989-а година от летище Търговище са осъществявани редовни полети за София със самолети Ан-24, Ил-18, Ту-134, Ту-154 и Як-40. Пистата е дълга 2600 метра. Едновременно на стоянката е можело  да бъдат приети 4-6 самолета.

След 1989 г. повечето от летищата постепенно западат, а по времето на Иван Костов в по-голямата си част окончателно са закрити. В момента на практика има три действащи летища за граждански цели осъществяващи редовни полети – в София, Бургас и Варна. Действащи, но с много намален пътникопоток са летищата в Пловдив и Горна Оряховица.През 1980 г. вътрешните полети от и до летище Пловдив са преустановени, заедно с изваждането от употреба на самолетите Ил-14 и преместването на летището край село Крумово.

Провеждат се и редовни вътрешни полети до Бургас, Варна, Търговище, Русе, Горна Оряховица и София, предимно с Ил-14. След 1965 г. вътрешните полети от София са разширени и вече има редовни линии до Варна, Бургас, Русе, Горна Оряховица, Видин и Търговище.

През 1970 г. е открито летището в Силистра. Три години по-късно се сбъдва и мечтата на видинчани да стигат до столицата само за 30 минути. 18 години БГА „Балкан“, чието поделение е летището, поддържа редовна линия до София с два курса дневно. По същото време е открит и пътническият терминал на летище Русе. В началото след създаването му от летището са извършвани по три полета дневно от и до София, а през лятото – един до Бургас.

Една от най-натоварените в страната аерогари е била тази в Търговище, която е можела да приема полети дори и при много лошо време. Летище Търговище е разположено на 25 км от гр. Шумен и на 30 км от гр Разград. Уникалното му разположение е давало възможност да обслужва обширен район, обхващащ трите сегашни области. До 1989-а година от летище Търговище са осъществявани редовни полети за София със самолети Ан-24, Ил-18, Ту-134, Ту-154 и Як-40. Пистата е дълга 2600 метра. Едновременно на стоянката е можело  да бъдат приети 4-6 самолета.

След 1989 г. повечето от летищата постепенно западат, а по времето на Иван Костов в по-голямата си част окончателно са закрити. В момента на практика има три действащи летища за граждански цели осъществяващи редовни полети – в София, Бургас и Варна. Действащи, но с много намален пътникопоток са летищата в Пловдив и Горна Оряховица.
През 1980 г. вътрешните полети от и до летище Пловдив са преустановени, заедно с изваждането от употреба на самолетите Ил-14 и преместването на летището край село Крумово.

Провеждат се и редовни вътрешни полети до Бургас, Варна, Търговище, Русе, Горна Оряховица и София, предимно с Ил-14. След 1965 г. вътрешните полети от София са разширени и вече има редовни линии до Варна, Бургас, Русе, Горна Оряховица, Видин и Търговище.

През 1970 г. е открито летището в Силистра. Три години по-късно се сбъдва и мечтата на видинчани да стигат до столицата само за 30 минути. 18 години БГА „Балкан“, чието поделение е летището, поддържа редовна линия до София с два курса дневно. По същото време е открит и пътническият терминал на летище Русе. В началото след създаването му от летището са извършвани по три полета дневно от и до София, а през лятото – един до Бургас.

Една от най-натоварените в страната аерогари е била тази в Търговище, която е можела да приема полети дори и при много лошо време. Летище Търговище е разположено на 25 км от гр. Шумен и на 30 км от гр Разград. Уникалното му разположение е давало възможност да обслужва обширен район, обхващащ трите сегашни области. До 1989-а година от летище Търговище са осъществявани редовни полети за София със самолети Ан-24, Ил-18, Ту-134, Ту-154 и Як-40. Пистата е дълга 2600 метра. Едновременно на стоянката е можело  да бъдат приети 4-6 самолета.

След 1989 г. повечето от летищата постепенно западат, а по времето на Иван Костов в по-голямата си част окончателно са закрити. В момента на практика има три действащи летища за граждански цели осъществяващи редовни полети – в София, Бургас и Варна. Действащи, но с много намален пътникопоток са летищата в Пловдив и Горна Оряховица.

image

image

image
image
image
image
 

 




Гласувай:
10
0



1. lexparsy - Много показателна справка, но може би трябва да е и сравнителна...
25.02.2019 23:30
за да се включи в списъка на „Неща“ които даже през Соца имахме, а като Евро-Атлантици вече са безвъзвратно изгубени заедно и със държавната ни суверенност.

Хе, аз лично и весело си спомням че през 80-те билетите за Бургас бяха около 20 лв., и лятото просто нямаше места ако искаш инцидентно да пътуваш.
Весело си спомням че имах познат пилот и той (на два пъти) ме чакаше на гишето да ми купи билет. А се возех в пилотската кабина на АН-чето на сгъваемата седалка за бордови инженер. В краката отдолу имаше илюминатор през който единствено можеше да се гледа под самолета... Най-готиното място :-)))
Покрай това се сетих и разликата с тогавашното черноморие...
Благодаря за този постинг и Соц спомените
цитирай
2. didanov - как ще ги стигнем нашите?
26.02.2019 00:35
наистина е жалко, да се бъхтиш 7 часа от София до Варна с автобус, 8ч 40 с влак или 6 часа с кола вместо половин час със самолета.
ами за хората които живеят някъде по пътя или встрани? почти е невъзможно бързото придвижване. Ако във всеки по-голям град имаше едно малко но добре функциониращо летище, то всичко би било много по-лесно. Поздрави
цитирай
3. apostapostoloff - По времето на комунистическото иго можехме
26.02.2019 06:28
да летим дори до САЩ. И то само за 20 лева.

Да, хубаво би било да има летище и в Пазарджик, и в Пловдив, за да стигаме от едното място до другото за 6 минути...

Ама така е то при Гроб- загробиха държавата, продадоха ни на американците, докараха ни до просешка тояга, закриха летищата и ни изтребват като нация катадневно.
цитирай
4. germantiger - ...
26.02.2019 09:43
не бъдете елементарни мъже, мнението ми за вас е, че сте сериозни (до момента)

та въпросите къде са ви?

какви са причините за закриване и падение?

генезиса, интересите, евентуално "виновниците"?!

......

аз съм лаик и за това по лаишки

- соцавиация изнуствено стимулирана от държавата и на издържка като бол неща

- нереално ниски цени към разход в полетите итн

- след 1989 г. остарял парк, както е лафа морално и технически

- след тия българоруски причини които реално водят авиацията към залез

следват и другите, а именно

запада победи в студената война и той имаше интерес да ликвидира източния "въздух"

победените трябвапше да бъдат "свити" и ограничени и това се случи с България за жалост

......

обаче не мислете, че вашето е драма

германия няма нито месершмид като конструкторско бюро, нито юнкерс, нито фоке вулф, нито хайнкел итн

германия беше унищожена като самостоятелен конструиращ въздух

......

та така - като загубите релана или студена война следва това

и на "вашия" гроб няма да плача, както и вие не плачите на чуждия

......

за лекс

през соца имахте едни вафли на които пишеше "марка" вафли

чакахте за автомобил от 8 до 11 години

за жилище също чакахте

банани и подобни имахте по коледа с опашките

ток нямахте като ви го спираха през 2 часа

за сметка на това имахте 2 телевизии и 1 руска
цитирай
5. germantiger - :D
26.02.2019 16:48
в "позива" ми хареса как самолетите ТРЪГВАТ, вместо да "ИЗЛИТАТ"
цитирай
6. getmans1 - . . . Добре поставен въпрос Тигре и аз ...
26.02.2019 16:58
... Добре поставен въпрос Тигре и аз се присъединявам към него. Крайно време е вече да се откажем от тези фалшиви блянове по фалшивия соцлукс ... вижда се каква му е била цената, която сега всички плащаме.


germantiger написа:
не бъдете елементарни мъже, мнението ми за вас е, че сте сериозни (до момента)

та въпросите къде са ви?

какви са причините за закриване и падение?

генезиса, интересите, евентуално "виновниците"?!

......

цитирай
7. krumbelosvet - Имаше в квартала
28.02.2019 06:37
едно сбъркано момиче, което обичаше да чиша публично. Остаря и не си смени хобито.
Тук в блога некой големи котки обичат да си вършат по-големи работи публично.
Май че имаше немска ругатня "котешко лайно". Като дете случайно установих, че нума по-гадна миризма от тая котешка работа.
цитирай
8. barin - Здрасти, Диданов. Честит празник ...
04.03.2019 06:19
Здрасти, Диданов. Честит празник първо, малко със закъснение, защото вчера се върнах от ски и сега започвам да чета в блога. При социализма имаше вътрешни самолетни линии. Не помня да съм се возил на самолет, защото съм бил на 3 годинки. На запад не съм обръщал внимание за самолетните линии, но към Съветския съюз имаше. От приятели зная, че до Ирак нямаше, защото един съученик ходеше до Ирак с влак. Поради Студената война на запад сигурно е имало само чартърни полети, за да няма опити за бягство.
Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: didanov
Категория: История
Прочетен: 2132180
Постинги: 1136
Коментари: 3354
Гласове: 5504
Спечели и ти от своя блог!
Блогрол
1. Цар Мидас, бриги и пеласги – Троя е на Балканите?
2. Българското хоро - древно писмо от живи йероглифи
3. Тракийският император Роле и паметника на цар Мида
4. Корените на българската народност
5. Българският генетичен проект
6. "Как ни предадоха европейските консули"
7. Мегалитите - трогателно свидетелство за детството на човечеството
8. ДЖАГФАР ТАРИХЫ, ПЕЛАСГИТЕ и остров КРИТ
9. Сурва Година, Сура Бога и Веда Словена
10. Древно-тракийско скално светилище под Царев връх – предшественик на Рилския манастир
11. неизвестното племе на мияците
12. Масагетската принцеса Томира и битката й с персийския цар Кир
13. Хубавата Елена в Египет
14. Склавини и анти в долнодунавските земи
15. Кои са мирмидонците?
16. Еничаринът Склаф, името Слав и робите
17. Аспарух, Мемнон и етиопските българи
18. Името на Кан(ас) Аспарух не е случайно
19. Срещата м/у Калоян и Пиер дьо Брашо
20. Амазонките на Тезей, Херодот, Дахомей, Южна Америка и Африка
21. Фердинанд I, славянин и потомък на витинските князе.
22. НОВ МЕТОД ЗА РАЗЧИТАНЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ РУНИ
23. Амазонките в древността (Тракия, Мала Азия,Либия)
24. ПОЛИСЪТ СРЕЩУ ДЪРЖАВАТА
25. АТЛАНТИ ЛИ СА МИТОЛОГИЧНИТЕ ТИТАНИ?
26. Черноморската Троя – тайната на Ропотамо
27. Брут Троянски - легендарният първи владетел на Британия
28. ЧУЖДИЦА ЛИ Е НАИМЕНОВАНИЕТО "ТРАКИ"?
29. О неразумний, защо се срамиш да се наречеш...мизиец?
30. Черноморската Троя - коя българска река е Омировата Симоис?