Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.03.2016 00:06 - Поне две български псувни са свещени изрази
Автор: didanov Категория: История   
Прочетен: 9198 Коментари: 18 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Статии - Тракийско-български мистерии
Написано от H.   
Неделя, 31 Януари 2010 04:14

 http://www.parallelreality-bg.com

Отдавна трябваше да изнеса този доклад на някоя от научните конференции, където съм участвал, но тъй като смисълът на нещата, които ще ви представя може да се тълкува двуяко, то колегите ми от института в който работя, бяха винаги против.
Избрах, като по-достъпна, да използвам популярната, разказвателна форма, за да ви предложа нещо, на което много специалисти с титли отвръщат веднага с отрицание, единствено, защото не желаят да се замислят върху проблематиката. Естеството на нещата изисква да не се подписвам с истинското си име, но независимо от това съм уверен, че повечето ми колеги от научния институт, ще се досетят кой е поднесъл информацията. От всички вас зависи какво ще е последвалото отношение към моята личност в колектива, където работя. Идеята ми е да изпратите добронамерено мнението си върху темата, като погледнете на нещата сериозно, а не като на някаква игра или шега. Точно от вашите становища, колегите ми, а и аз, ще можем да направим преценка дали съм сбъркал като съм оповестил проучването си или този труд си е заслужавал.
Но да спрем дотук с увода и да започнем по същината на въпроса.

Тезата, която по-долу ще обоснова е, че изразите БАХТИ МАЙКАТА и ЕБИ МУ МАЙКАТА са свещени благословии от дълбока древност в българския език, а не груби псувни.
Всичко започна, когато карах първото си висше образование през 1983 година. По време на лятото, преподавателят ми по диалектология ми предложи да осъществя лятна практика при него на тема „НЕПРОУЧЕНИ СЛОВОСЪЧЕТАНИЯ В БЪЛГАРСКИТЕ ДИАЛЕКТИ, ВОДЕЩИ КОРЕНИТЕ СИ ОТ ДРЕВНОСТТА”. Съгласих се и първо посетих няколко северно-родопски села около Асеновград. Сядах на чаша лимонада в някоя от местните кръчми и се заслушвах какво си говорят по-възрастните мъже, които умуваха над някой проблем с чашка алкохол в ръка. Така на няколко пъти забелязах, как след разгорещен спор, единият от събеседниците отвръщаше на дискутиращия с него приятел, използвайки един от двата израза, които разглеждаме. Моите дядовци ме бяха възпитавали, че такава обида трябва да се наказва жестоко – най-малкото с „голям лобут”. Там обаче не се случваше нищо подобно. Като противовес на това, в което бях възпитаван, когато някой от възрастните мъже използваше един от тези изрази, другият го прегръщаше усмихнат с думите: „БЛАГОДАРЯ ТИ, ЧЕ ПАК МЕ БЛАГОСЛОВИ!”
Мислех си, че при тези хора, вместо с бой, на подобни обиди се отвръща със сарказъм. Освен това не бяха пияни и разбираха смисъла на думите. Записвах надлежно всичко, но след една от поредните подобни случки не издържах и се доближих до тях. Загледаха ме учудено, сякаш питаха, какво искам и естествено веднага им отговорих с въпросът, който най-много ме вълнуваше: „Абе, хора, какво става при вас? Слушам от известно време как единият на няколко пъти псува другият с „БАХТИ МАЙКАТА”, след това пък някой от останалите му отвръща „ЕБИ МУ МАЙКАТА” и никой от вас не стана да се сбие с човека изрекъл тези псувни, а го прегръща му благодари, че го е благословил!”
Те ме зяпат известно време учудени, след което се разхилват до засиняване и някой от тях успява да ми каже: „КАКВИ ПСУВНИ БЕ, МОМЧЕ? ТОВА СА СИ МНОГО ДОБРИ БЛАГОСЛОВИИ И ЗА ЧОВЕКА И ЗА СЕМЕЙСТВОТО МУ!”
Честно казано, всичко ми се стори доста мътно и непонятно, но продължих с лятната си практика, като се преместих в няколко средногорски села около Казанлъшко. Няма да ви разказвам подробно, но… там попаднах на същите ситуации като в някакво D?J? VU. Не включих нищо от разказаното тук в разработката си, но го запазих.
Така се стигна до 2000 година, когато вече съм почитан научен работник, чието мнение се цени и често посещавам научни конференции, свързани със специалностите от няколкото висши образования, които завърших. Запознах се с изследователските трудове на пловдивския историограф Константин Каменов и в тях едни сведения веднага подсетиха позадрямалата ми памет за разглежданите изрази. Срещнах се лично с този млад учен и проверих в разговор с него, че това, което е поместил в книгите си и ме касаеше лично, действително е вярно. Става въпрос за част от древни източници, които засягат историята на предците ни в Средна Азия. Няма да ги цитирам по отделно, а ще ги преразкажа според същността им. Едните от тях разглеждат столицата ни, когато държавата на дедите ни се нарича Балхара (с още две равнозначни като значение названия – Бахди и Бактр). Преводът на всеки един от тези топоними е СТРАНА НА ДУХОВНОИЗДИГНАТИТЕ БЛАГОРОДНИЦИ. Столицата носи названието Балх (с равнозначни смислово още няколко наименования от рода на Бахти, Бехти, Бахди, Бактр и др.). В много от изворите се твърди за столицата ни „БАЛХ Е МАЙКАТА НА ВСИЧКИ ГРАДОВЕ”, „БАЛХ Е МАЙКАТА НА ХИЛЯДИТЕ ПЕЩЕРИ”. Това е бил градът от който са излизали всички династии, управлявали владенията и държавите в цяла Средна Азия, като и други райони, а между по-знатните държави влизат Партия, Персия, Армения, Индия и т.н. Сред династиите са такива фамилии като Пахлави, Аршакиди, Сасаниди и др. Самият град, е възприеман в тогавашния азиатски и източно европейски свят (между XVIII пр. Хр. и III в.) за свещен. Спирайки се на разгледаните изрази, както и на още много други сентенции, съдържащи името на столицата ни и определящи я за майка, си позволих да подменя термина Балх с равнозначния му, но диалектен термин Бахти. Така от разглежданите изрази се получава словосъчетанието БАХТИ МАЙКАТА. Според различните изрази спомагателният глагол (съм) може да се постави, както между двете думи, така и в края. Това обаче не е от съществено значение, защото за времето, за което пиша, този глагол много често не се е изписвал защото се е подразбирал априори. Достигайки до тези съждения, с колегите ми използвахме последните достижения от областта на физиката, свързани с паметта на водата. Позовахме се на методиката на японския учен Масуро Емото и над капки дестилирана вода започнахме да повтаряме изразите БАХТИ МАЙКАТА и БАХТИ МАЙКАТА Е. Гледани под микроскоп тези капки придобиха формите на изящни кристали, различни по вид. Други наши оипти, от областта на физиката, но този път с апаратура, доказаха, че при втория израз, когато в края се изговаря спомагателния глагол (или какъвто и да е глагол), фразата отключва енергийно защитно поле около човека към който е насочена и го защитава от уроки и проклинащи изрази. Така ми трябваха почти 20 години, за да разбера защо едно словосъчетание не е псувня, а благославящ израз. Излезе, че по-неуките хора имат по-добро познание, но за нещастие, както и учените са изгубили пътя до него или пътят на знанието е изчезнал. До последното отново достигнах след разговор с историка К. Каменов.
Що се отнася до другата „псувня” – ЕБИ МУ МАЙКАТА, нещата за разкодиране се оказаха още по-лесни от първата, когато завършихме работата по нея. Буквалният превод от онзи далечен език, който са говорили предците ни и които са били едни от първите апостолически християни, както отново ми изясниха учени историографи, е ЕВА МУ Е МАЙКАТА. С тази констатация се привършва всякакъв спор и същевременно отново се отваря енергийното защитно поле около човека към който е отправена. Най-вече формулата се използва за обръщение и приключване на спора поради безсмисленост, към по-малко грамотни хора. С това обаче им се показва, че разходът на енергия – слово е излишен, биват благословени и без думи им се казва „ЩЕ РАЗБЕРЕШ ВСИЧКО, КАТО ТИ ДОЙДЕ ВРЕМЕТО”.
Накратко това са перипетиите ми около тези два израза, но преди да завърша ще ви напомня началото – включете се със собствено мнение, но постарайте се да е прецизно и аргументирано, защото и от него ще зависи становището на колегите ми, както и моето, дали да се продължи с разработването на разгледаната тема.



Гласувай:
6



1. didanov - Дори сега тук, в Южна Африка днеш...
19.03.2016 00:13
Дори сега тук, в Южна Африка днешните чернокожи предпочитат да говорят помежду си на английски език, ако принадлежат към различни племена. През много десетилетия чернокожите младежи създали дори свой собствен смесен жаргон, който ние наричаме "цоци език", който е смесица от африкански и бурски думи. Правят това, за да преодолеят невероятната езикова бариера, която съществува между чернокожите в Южна Африка. Нека ви кажа, сър, нещо забавно за различните езици. Езикът на народа "коза" от източното крайбрежие е много близък със зулуския. Но определени важни думи в зулуския език, мили думи, се възприемат от народа коза като сквернословия. Например, на зулуски "наследствен дух", е "иглоуз". Но ако назовете с тази дума един козин, той я разбира като мръсна дума, защото за тях това значи "сексуално желание". На зулуски мелничка за царевица е "импууп". Но на езика на бапедите е "буупи" и ако един зулус каже "импуупу" пред жена от бапедите, тя го приема за обида, защото за нея това значи "женски полов орган". На зулуски думата за "майка" е "мама", "майка ми" звучи "мамауами". Но за машоните от източен Зимбабве "мама" значи "ходене по голяма нужда". И когато един ден казах на домакините ми машони "декумбуля умама", което на зулуски значи "мисля за/липсва ми/майка ми", господата машони незабавно ме сграбчиха и изритаха. За тях това значи "изпражнения върху къщата им", защото на машонски "майка" е "маи", а не "мама". Виждате ли тази ужасна трудност, сър? Този тънък проблем на езика е много голяма пречка в общуването в Африка. Затова въведохме езици. Има друг език, наречен "фанагало", който е смесен жаргон от африкански думи, безсмислици и зулуски думи, ползвани много в мините през 30-те, 40-те и 50-те години на XX век. За да преодолеем езиковата бариeра, въведохме изкуствени езици в Африка, а днес английският е предпочитаният език за общуване. Някои предлагат да учим и френски като друг език за общуване в Африка. Някои езикови проблеми могат да са смешни, но положението е същото. "Разделяй и владей", както и други изрази, са създали тази огромна бъркотия в Африка и други места по света.

* * *

Горното е много добро доказателство за това как нещата могат да бъдат изкривени във времето. Мисля че придава и по-голяма тежест на написаното като цяло. Затова нека се замислим за нещата като цяло. От мен - респект към изследователя.
цитирай
2. freeoldmen - 1. didanov
19.03.2016 11:10
Ама ти сериозно ли?
цитирай
3. didanov - Струва си да се замисли човек когато ...
19.03.2016 11:52
Струва си да се замисли човек когато употребява тези "благословии"нали олдмен?
цитирай
4. shtaparov - Тези думи са добре разграничени- ...
19.03.2016 12:51
Тези думи са добре разграничени- Бах (Е-Бах,с пропускане на I-та гласна) и Ти (лично местоимение,обръщение). От тях по случайност може да се образува нещо като една слята дума- виж примерите Одиш ли,Че те чекам,Стой бе и др.,но това не е променило основния й смисъл нито е образувало нова дума. Този израз не се ползва във всички краища на България,а само в някои диалектни области,а значението на отделните думички в него е добре изяснено от "Анализа" и не може да има никакво съмнение,че се отнасят за секса в най-дълбоката древност,когато тези думи са създадени. Хубав ден и късмет!
цитирай
5. rosmistral - Прочетох постинга и коментарите
19.03.2016 15:23
интересно и логично. И аз съм възпитана така и до този мимент ги възприемах като нидопустими и вулгарни. Преди години думата " пич" ме отвръщаваше, докато разбрах, че е трън, бодил. Една друга дума, която няма връзка с горните примери - иго, всички ние възприемаме като робство, а на санскритски значението е епоха. Ха, иди обеснявай че " Под игото" е "по времето на".........
цитирай
6. didanov - Тези думи са добре разграничени- ...
19.03.2016 17:41
shtaparov написа:
Тези думи са добре разграничени- Бах (Е-Бах,с пропускане на I-та гласна) и Ти (лично местоимение,обръщение). От тях по случайност може да се образува нещо като една слята дума- виж примерите Одиш ли,Че те чекам,Стой бе и др.,но това не е променило основния й смисъл нито е образувало нова дума. Този израз не се ползва във всички краища на България,а само в някои диалектни области,а значението на отделните думички в него е добре изяснено от "Анализа" и не може да има никакво съмнение,че се отнасят за секса в най-дълбоката древност,когато тези думи са създадени. Хубав ден и късмет!

няма обяснение защо такава силна псувня....е приемана от някои българи като благословия, дали не е някакъв смътен забравен спомен? Аз лично използвам изразът бахти автоматично без да влагам сексуален смисъл в него, а по-скоро недоволство или учудване, но общо взето емоцията не е положителна, което говори или се чувства не като благословия, тоест носи по-скоро негативен заряд. Така, че обяснението за Балх майка на градовете макар и исторически вярно е несполучлива аналогия. Както и преминаването на ева в еба. поздрави
цитирай
7. didanov - сакралното Слово
19.03.2016 17:52
rosmistral написа:
интересно и логично. И аз съм възпитана така и до този мимент ги възприемах като нидопустими и вулгарни. Преди години думата " пич" ме отвръщаваше, докато разбрах, че е трън, бодил. Една друга дума, която няма връзка с горните примери - иго, всички ние възприемаме като робство, а на санскритски значението е епоха. Ха, иди обеснявай че " Под игото" е "по времето на".........

в началото бе Словото - според мен всяка дума носи определен заряд, не случайно хората са казали мълчанието е злато. Но тези древни знания за магическата сила на думите са ни отдавна чужди и забравени, и ние боравим лекомислено с думите без да предполгаме силата,криещата се в тях - подходящо казана молитва, пожелание, благословия или безразсъдна псувня или прокливане. А заклинанията от приказките, да не са само измислици? Аз лично си спомням един мой сън отпреди години, в който бях в образа на една съсухрена, облечена в черно бабичка, и произнесох такова проклятие -толкова дълго и истинно, че дори и сега не мога да го възпроиведа дословно..ако ще търсим първичните значения на български думи и изрази наистина трябва да се допитаме или до санскрита или до тракийският език. поздрави (ето едно положително пожелание - по-здрав от вчера:)
цитирай
8. didanov - В медицинската практика е известно ...
19.03.2016 17:58
В медицинската практика е известно такова явление: при паралич, при пълна загуба на говор, когато човек не може да каже нито „да“, нито „не“, той въпреки това може да произнася цели изречения, които са съставени изключително от ругатни. Явление, което на пръв поглед е много странно, но което говори много.
Излиза, че ругатните се движат по съвсем други нервни вериги, за разлика от останалата нормална реч. Какви са тези вериги? Какво (или кой) стои зад тях?
Всеки знае, че първата фраза от Евангелието от Иоан е следната: „В начало беше Словото, и Словото беше у Бога, и Бог беше Словото“. Именно чрез словото Бог създаде всичко съществуващо. Но много скоро също чрез словото дяволът изкуси Адам и Ева и първите хора изгубиха рая, създаден за тях от Бога. Така в началото на битието словото се оказало и съзидателно, и разрушително. И от тогава така си върви.

В Библията много пророци, апостолите и Сам Иисус Христос говорят за особеното отношение към словото. В Притчи Соломонови, например, е казано: „Който пази устата си, той варди душата си; а който широко разтваря устата си, горко нему“ (Прит. 13:3). Пак там е казано: „От устата на праведника тече мъдрост, а зловредният език ще бъде отсечен“ (Прит. 10:31).

Апостол Петър предупреждава: „Не връщайте зло за зло, или хула за хула, а, наопаки, благославяйте... Защото, който обича живота и иска да види добри дни, нека държи езика си от зло и устата си от говорене коварни думи“ (1 Петр. 3:9-10). И накрая апостол Павел казва направо: „Никаква гнила дума да не излиза из устата ви, а само добра“ (Ефес. 4:29). „А блудство и всяка нечистота … дори и да се не споменуват между вас“ (Ефес. 5:3). „Хулители … няма да наследят царството Божие“ (1 Кор. 6:10), посочва апостолът.

Но може би най-ярко за силата на словото пише апостол Иаков. Думите му са толкова силни, че не можем да не ги дадем изцяло: „Защото ние всинца много грешим. Който не греши с дума, той е съвършен човек, мощен да обуздае и цялото тяло. Ето, ние туряме юзда в устата на конете, за да ни се покоряват, и управляваме цялото им тяло. Ето, и корабите, ако и да са толкова големи и биват тласкани от буйни ветрове, с малко кърмилце се насочват, накъдето кърмиларят желае; тъй и езикът е мъничък член, но големи работи говори. Ето, малък огън, а колкава гора запаля; и езикът е огън, украшение на неправдата; езикът се намира в такова положение между нашите членове, че скверни цялото тяло и запаля колелото на живота, като сам бива запалян от геената; защото всякакъв вид зверове и птици, влечуги и риби се укротява и е укротено от човешкото естество, а езика никой човек не може укроти: той е неудържимо зло и е пълен със смъртоносна отрова. С него благославяме Бога и Отца, с него и кълнем човеците, сътворени по подобие Божие. Из същите уста излиза и благословия и клетва: не трябва, братя мои, това тъй да бъде. Тече ли през един и същ отвор на извора сладка и горчива вода? Нима може, братя мои, смоковница да ражда маслини, или лоза - смокини? Тъй и от един извор не може да тече солена и сладка вода“ (Иаков 3:2-12).
цитирай
9. didanov - А напоследък науката доказа, че от ...
19.03.2016 18:00
А напоследък науката доказа, че от употребата на ругатни страда не само нравствеността, но и здравето на човека. В истинското, физическо значение на думата. Един от първите учени, обърнали внимание на тази страна на нещата, бил Иван Белявски. Според него всяка произнесена или чута от човека дума носи енергиен заряд, който му въздейства.

В продължение на няколко години ученият и няколко негови съмишленици провеждали наблюдения над две групи хора. Първата група била съставена от хора, които не можели да говорят, без да употребяват псувни, а втората принципно не използвала в ежедневието си ругатни. Какво показали наблюденията? При хората, които често псуват, много бързо се появявали възрастови изменения на клетъчно ниво и различни хронични заболявания. Във втората група, обратно, общото състояние на организма на участниците било с 5, 10, а понякога и 15 години по-младо от официалната им възраст.

Буквално всяка година науката намира нови потвърждения на отрицателното въздействие на ругатните върху човешкия организъм. Например, неотдавна ръководителят на белгородския Център за екологично оцеляване и безопасност Г. Чеурин заяви, че борбата с ругатните повишава не само културата на хората, но и … раждаемостта! Ученият опитно доказва, че ругаенето влияе на мъжката потентност и на женствеността. Според неговото заключение, честата употреба на нецензурни думи води до безплодие у мъжете. А организмът на жената, която псува на майка става като на мъж…

Генадий Чеурин посвещава 20 години в изучаване силата на псувните. И днес той е убеден, че сквернословието действа пагубно не само на човешкия организъм, но и на всичко живо. Ругатните обръщат човека към тъмните сили, а най-голямата опасност при това надвисва над децата. Учените са установили, че децата, които често чуват псувни на майка, забележително изостават в умственото си развитие. Колкото по-рано вниманието на детето се насочи към половата сфера, толкова по-бавно протича неговото духовно и умствено развитие. Сквернословието унищожава у детето чувството за срам и много често става мост към последваща деградация.
цитирай
10. didanov - Извинявам се предварително за изразите. Богатството на българския език
19.03.2016 18:39
"Мамка ти да е...а" - би могло да значи "сега ме ядоса", но най-често се употребява като "нервиш ме".

"Е..а ли майка му" - учтивата форма на "знам ли", употребява се за трето лице.

"Е...ал съм ти майката" - двузначен израз, в честия случай се употребява като "не ме занимавай с глупости", а в учтивата форма е "не ме интересуват доводите ти".

"Бах ти мамата" - изразява учудване, употребява се предимно в разговори, значението най-често е "ти ме удиви, бе", би могло да се тълкува и като "страшен си".

"Е..а ли мама му" - използва се като отговор на въпрос, на който запитаният не може да отговори по същество. С нисък коефициент на емоция, отговорът е по-скоро рутинен.

"Ба ли мааму" - същото като значение, но издава безгрижие и леко настроение.

"Дали няма да ти е...а майката" - е вече с приповдигнато настроение, най-вече негативно. Употребява се най-често в случаите, в които територията на питекантропа е нарушена. Силно заканителна, тази компилация от думи обикновено е начало на словесен или юмручен двубой.

Заучете горните фрази и няма да имате проблем с изразните средства.
"Да е..а майка ти, да еба" - раздразнение, граничещо с безсилие и невъзможност към момента да се изпълни заканата.

"Е..ах ти майката" - форма на "не ме интересуваш повече" или "защо се опитваш да ме ядосаш". В няколко бакшишки диалекта е с любовно значение, а в други означава удивление.

"Ееееееееееееееееееее, да ти е...а майката" - транслира се като "много неприятно
ме изненадваш в момента".

"Е сега вече ми се е..а майката" - интуитивно се превежда като "изпадам в много затруднено положение".

"Ти си си е..ал майката" - обръщение, издаващо възхита.

"Майката си е е..ало" - определя положение, най-често - силно негативно.

"И си е..а майката" - всичко свърши
....
след като прочетох тези изрази, натоварването е по-скоро негативно, нали?
цитирай
11. didanov - относно името Балх спароток
19.03.2016 18:50
За съжаление изследователите опитващи се всячески да поставят корените ни в Азия премълчават голямо количество важни данни. Така читателя е лишен от възможност за сравнение и това става причина много наши сънародници да попаднат в плен на заблуди. Когато непредставените сведения бъдат показани става ясно, че Балх е наистина обитавана от наши предци, които обаче са потеглили в дълбока древност от Балканите и съответно принадлежат на тракийската общност.

Нека видим какво казват старите летописци за Балх, наричана още Балхара. В работата си “География” Страбон казва, че градът Бактра (Балх) е получил името си от реката, която минава през него, а в древни времена тя е била наричана Зариаста... Geography XI.2.

За да разберем какво означават Балх и Зариаста трябва да знаем кой е обитавал тези земи в най-дълбока древност. Има няколко сродни народа, които са делели тези територии. Едни са масагетите, за които Йордан казва, че били клон на гетите живеещи в Тракия. Друга група са конния народ даи, които според Страбон са същия народ както и даките обитаващи долното течение на Дунава.

Стария автор е прав защото китайското наименование на Балх е Даксия, т.е. земя на даките. В Балх е живял и Заратустра, той не е иранец както смятат мнозина, а мидиец. Според Плиний мидийците ( медите) са предци на сарматите, които Прокопий определя като гетски народ, т.е. траки.

Като съседи на народите в Бактрия са споменати и сарапарите. За повечето хора това е само племе със странно име, но специалистите знаят прекрасно, че сарапарите са войнствено тракийско племе, чието име означава главорези. Както знаем от Тит Ливий траките вземали главата на поваление противник като трофей, а сънародника на Ливий Флор добавя, че от тези глави траките правели ритуални чаши (както и старите българи).

Интересни данни, нали? Обаче авторите твърдящи, че ние българите сме азиатски народ не споменават в работите си свидетелствата на Страбон, Плиний, Йордан... Как тогава да разбере обикновения човек, че тракийски племена са обитавали Балх още от най-дълбока древност? А тракийските народи обитавали Балх не са никак малко, нека ги споменем отново – мидийци, масагети, даи, сарапари.

Някой може да се запита – Добре, но как са попаднали тези траки в Азия, защо не знаем за това? В интерес на истината има огромно количество данни за тракийското присъствие в Средна Азия, защо нашите учени не ни уведомяват за тях е загадка и за мен. Все пак не става дума за един съмнителен извор, а за цяла плеяда стари автори. За тракийски поход към Индия свидетелстват Филострат, Еврипид, Хигиний, Цицерон, Сенека, Аполодор, Овидий, Нонус, Плиний, Страбон...

Луций Ариан пък разказва, че преди идването на тракиеца Дионис в Индия местното население било номади непознаващи градове. Обличали се с кожи, ядели кора от дървета и сурово месо. Тракиецът им дал огъня, научил ги да орат и сеят, да правят вино, да строят, да коват оръжие, дал им също закони и религия, като разбира се поставил себе си начело на новия пантеон. С други думи, според Ариан Дионис е основателят на древната индийска цивилизация...

Това си е повод за гордост, но кой да представи на българина тези важни данни, от се разбира, че корените ни са на Балканите и, че от тези земи, част от нашите деди са мигрирали на Изток и са цивилизовали местното население.

Да се върнем обаче на Балкх и по-старото название Зариаста и да видим какво е значението им. Смятам, че Зариаста е чуждото предаване на зарящта, т.е. светла река. В Зариаста коренът е ЗАР, той отговаря на тракийската дума ЗАРтас – светъл, златист. Балх явно е свързано с понятието бял, светъл, тук тракийската дума балиос-бял пасва прекрасно.

Тракийски хидроними в Балх не биха ни учудили изобщо, ако някой в миналото си бе направил труда да ни уведоми, че множество тракийски племена са обитавали този регион и, че има над десет исторически извора за тракийски поход в Азия...

Край Балх има и тракийски ороними- названия на планини. Който е, чел книгите на П.Добрев знае за българската планина Имеус/Имеон. Това, което господин Добрев не благоволява да поясни е, че Имеус/Имеон е най-древното тракийско име на Стара Планина, споменато още през V-ти век пр. Христа.
цитирай
12. born - Лайкметъра нещо не работи /да му е@а ...
20.03.2016 11:43
Лайкметъра нещо не работи /да му е@а и техниката/. Приеми от мен едно плюсче .
цитирай
13. shtaparov - Съгласих се с теб приятелю- има з...
20.03.2016 12:02
Съгласих се с теб приятелю- има здрав смисъл това,което твърдиш. Когато човек е сърдит някому и го напсува,той всъщност пожелава да му стане баща- доведен или осиновител,за да го превъзпита по своя си начин. Това без колебание може да бъде схващано и като "благословия" (точно е името на псувнята в официалните медии). Затова вече не се съмнявам!
цитирай
14. didanov - бблагодаря борн
20.03.2016 20:12
born написа:
Лайкметъра нещо не работи /да му е@а и техниката/. Приеми от мен едно плюсче .

По-здрави!
цитирай
15. didanov - много интересна аналогия приятелю
20.03.2016 20:14
shtaparov написа:
Съгласих се с теб приятелю- има здрав смисъл това,което твърдиш. Когато човек е сърдит някому и го напсува,той всъщност пожелава да му стане баща- доведен или осиновител,за да го превъзпита по своя си начин. Това без колебание може да бъде схващано и като "благословия" (точно е името на псувнята в официалните медии). Затова вече не се съмнявам!

и аз си мисля, че сакралната мисъл е превъзпитание преминаващо през леглото на майката и по тоз начин узаконяващо правото на възпитание :)
цитирай
16. elcho - Така ! Сега съм аз !.......
21.03.2016 19:07
По времето на хайдутлука , когато хайдутите са бягали в гората и турците започвали да заплашват семействата да ги издадат,те прибягвали към тактиката да заплашват децата с : ше ти еба майката ,ако не ми кажеш къдее баща ти. И в повечето случаи те правели това пред децата.
Това е от документирани спомени, така, че......., когато някой по Света псува на майка, то ние знаем откъде идва всичко това.
цитирай
17. didanov - да елчо, струва се да се замисли какво е останало в подсъзнанието ни
21.03.2016 23:00
elcho написа:
По времето на хайдутлука , когато хайдутите са бягали в гората и турците започвали да заплашват семействата да ги издадат,те прибягвали към тактиката да заплашват децата с : ше ти еба майката ,ако не ми кажеш къдее баща ти. И в повечето случаи те правели това пред децата.
Това е от документирани спомени, така, че......., когато някой по Света псува на майка, то ние знаем откъде идва всичко това.

през турското робство, но според мен причината е от много по-дрвени времена, поздрави
цитирай
18. elcho - Възможно е.
24.03.2016 12:04
Аз не твърдя, че точно от там тръгват нещата.
Но наистина ми стана интересно откъде почват тези псувни.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: didanov
Категория: История
Прочетен: 2908163
Постинги: 1149
Коментари: 3364
Гласове: 5866
Спечели и ти от своя блог!
Блогрол
1. Цар Мидас, бриги и пеласги – Троя е на Балканите?
2. Българското хоро - древно писмо от живи йероглифи
3. Тракийският император Роле и паметника на цар Мида
4. Корените на българската народност
5. Българският генетичен проект
6. "Как ни предадоха европейските консули"
7. Мегалитите - трогателно свидетелство за детството на човечеството
8. ДЖАГФАР ТАРИХЫ, ПЕЛАСГИТЕ и остров КРИТ
9. Сурва Година, Сура Бога и Веда Словена
10. Древно-тракийско скално светилище под Царев връх – предшественик на Рилския манастир
11. неизвестното племе на мияците
12. Масагетската принцеса Томира и битката й с персийския цар Кир
13. Хубавата Елена в Египет
14. Склавини и анти в долнодунавските земи
15. Кои са мирмидонците?
16. Еничаринът Склаф, името Слав и робите
17. Аспарух, Мемнон и етиопските българи
18. Името на Кан(ас) Аспарух не е случайно
19. Срещата м/у Калоян и Пиер дьо Брашо
20. Амазонките на Тезей, Херодот, Дахомей, Южна Америка и Африка
21. Фердинанд I, славянин и потомък на витинските князе.
22. НОВ МЕТОД ЗА РАЗЧИТАНЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ РУНИ
23. Амазонките в древността (Тракия, Мала Азия,Либия)
24. ПОЛИСЪТ СРЕЩУ ДЪРЖАВАТА
25. АТЛАНТИ ЛИ СА МИТОЛОГИЧНИТЕ ТИТАНИ?
26. Черноморската Троя – тайната на Ропотамо
27. Брут Троянски - легендарният първи владетел на Британия
28. ЧУЖДИЦА ЛИ Е НАИМЕНОВАНИЕТО "ТРАКИ"?
29. О неразумний, защо се срамиш да се наречеш...мизиец?
30. Черноморската Троя - коя българска река е Омировата Симоис?