Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.07.2015 15:50 - Човекът, който промени холивудското кино или историята на Георги Боршуков
Автор: didanov Категория: Технологии   
Прочетен: 1309 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


image Повечето от Вас вероятно са чували за холивудския касов хит „Матрицата“. Това е един от най-популярните филми в историята на киното, известен със своите впечатляващи визуални ефекти. Въпреки тази грандиозна популярност, малко българи знаят, че зад тези ефекти стои именно техен сънародник. Говорим за експерта по специални ефекти в киното Георги Боршуков.

Той е роден през 70-те години на миналия век. Завършва Софийската математическа гимназия, след което продължава образованието си в чужбина. От 1992 до 1995 г. следва Електронно инженерство в университета в Рорчестър, САЩ. От 1995 до 1997 г. специализира Компютърна графика в университета в Бъркли, в групата на професор Дж. Малик. По време на тези две години Боршуков е един от създателите на филма „Кампанили“, който представлява пробив в технологиите на изобразяване на истински модел в компютърно изображение. С това произведение младият студент впечатлява филмовата индустрия. Когато гледа за пръв път късометражната продукция „Кампанили“, отговорникът по визуални ефекти Джон Гета казва: „Когато видях филма на Дебевек [главен реализатор на проекта, бел. ав.], знаех, че това е пътят.“ Тази фраза е много показателна за голямата роля, която новата технология, открита с активното съдействие на българина, по-късно ще окаже върху киното. Тя е началото на една нова ера във визуалното изкуство.

image

Сцена от филма „В какво се превръщат мечтите“

Предвид мащаба на това откритие в сферата на филмопроизводството, не е изненадващо за никого, че Георги е забелязан от водеща американска филмова компания. Така, през есента на 1997 г., е поканен да стане част от екипа на отличения с награда Оскар „В какво се превръщат мечтите“ с участието на актьора Робин Уилямс. Ефектите, използвани в този филм, завладяват зрителите и се възприемат като изключително ценни от индустрията. Те се превръщат в основен атрибут на атрактивния филм „Матрицата“. Именно технологията, разработена от Боршуков, прави възможно реализирането на култовата сцена, в която агент Смит и Нео водят зрелищна престрелка във въздуха. Специалните ефекти се превръщат в символ на „Матрицата“. Филмът започва да се отъждествява с визуалните си характеристики. Затова създаването на втората и третата част е немислимо без тях. Така Георги Боршуков отново работи със създателите на хитовата лента и чрез уменията си допринася за излизането на „Матрицата: презареждане“ и „Матрицата: революции“.

Участието на българина в създаването на някои от най-емблематичните продукции на големия екран не спира до тук. Той също е главно действащо лице в екипа по визуалните ефекти към филмите „Мисията невъзможна“, „Дълбока синева“ и „Майкъл Джордан на макс“. Всеки един от тях хвърля публиката в удивление, карайки я да съпреживява всяко впечатляващо движение, което се случва пред очите им. Подобно влияние не би било възможно без иновативните технологии, плод на труда на Боршуков.

image

Емблематичната сцена от „Матрицата“, в която са използвани ефектите, разработени от Георги Боршуков

Широката аудитория обаче не е единствената, която е запленена от забележителните ефекти. Те грабват вниманието и на филмовите експерти. Така, през 1997 г., първият филм, над който работи българинът, е награден с Оскар. После, през 1999 г., „Матрицата“ взима същия приз, като този път наградата отива в категорията „Най-добри визуални ефекти“. Това означава, че собственоръчно екипа на Георги Борушков спечелва на лентата най-голямото отличие в киното. През 2000 г. Боршуков еднолично е удостоен с награда за научни и технически постижения за неговия принос в областта на рендъринга (процес на генериране на цифрово изображение от модел в компютърната графика – бел. ред.).

След дългогодишната значима работа, която Георги извършва в производството на филми, той пренасочва усилията си в друга сфера, пряко обвързана с визуалните технологии. Така от 2004 до 2009 г. той работи за световния лидер в производството на видео игри „EA Games“. Някои от проектите, над които се труди за компанията, включват игрите „Need for Speed: Carbon“, „Tiger Woods PGA Tour“, „Fight Night Round 3“. В съставянето на тези игри Боршуков фокусира усилията си в създаването на нови стандарти за анимация, улавяне на лицеви черти и рендъринг. Тези разработки позволяват подобрение на компютърната графика и интерактивните характеристики.

Днес българинът живее и работи в Щатите, където е главен технически ръководител за голяма компания. Настоящата му дейност цели да усъвършенства процеса на онлайн пазаруване, като позволява на клиента да създаде и пробва във виртуален вариант продуктите преди да ги закупи. Това би променило драстично начина, по който се обслужва потребителя чрез мрежата.

Със своята креативна техническа работа Георги Боршуков променя завинаги света на компютърните визуализации. Още едно доказателство за това, че трудът и уменията не могат да бъдат ограничени от нищо!

http://www.bulgarianhistory.org




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: didanov
Категория: История
Прочетен: 2901298
Постинги: 1136
Коментари: 3355
Гласове: 5854
Спечели и ти от своя блог!
Блогрол
1. Цар Мидас, бриги и пеласги – Троя е на Балканите?
2. Българското хоро - древно писмо от живи йероглифи
3. Тракийският император Роле и паметника на цар Мида
4. Корените на българската народност
5. Българският генетичен проект
6. "Как ни предадоха европейските консули"
7. Мегалитите - трогателно свидетелство за детството на човечеството
8. ДЖАГФАР ТАРИХЫ, ПЕЛАСГИТЕ и остров КРИТ
9. Сурва Година, Сура Бога и Веда Словена
10. Древно-тракийско скално светилище под Царев връх – предшественик на Рилския манастир
11. неизвестното племе на мияците
12. Масагетската принцеса Томира и битката й с персийския цар Кир
13. Хубавата Елена в Египет
14. Склавини и анти в долнодунавските земи
15. Кои са мирмидонците?
16. Еничаринът Склаф, името Слав и робите
17. Аспарух, Мемнон и етиопските българи
18. Името на Кан(ас) Аспарух не е случайно
19. Срещата м/у Калоян и Пиер дьо Брашо
20. Амазонките на Тезей, Херодот, Дахомей, Южна Америка и Африка
21. Фердинанд I, славянин и потомък на витинските князе.
22. НОВ МЕТОД ЗА РАЗЧИТАНЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ РУНИ
23. Амазонките в древността (Тракия, Мала Азия,Либия)
24. ПОЛИСЪТ СРЕЩУ ДЪРЖАВАТА
25. АТЛАНТИ ЛИ СА МИТОЛОГИЧНИТЕ ТИТАНИ?
26. Черноморската Троя – тайната на Ропотамо
27. Брут Троянски - легендарният първи владетел на Британия
28. ЧУЖДИЦА ЛИ Е НАИМЕНОВАНИЕТО "ТРАКИ"?
29. О неразумний, защо се срамиш да се наречеш...мизиец?
30. Черноморската Троя - коя българска река е Омировата Симоис?