Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.02.2018 13:11 - Чистката след 9 септември преди Народния съд
Автор: didanov Категория: История   
Прочетен: 7292 Коментари: 31 Гласове:
17

Последна промяна: 13.02.2018 15:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Дилян Иванов www.bghistory.info

Според един комунист, в чиято вярност в комунизма не можем да се съмняваме - Димитър Иванов, работил от 1976 до 1990 година в ДС отдел Шести в Шесто управление призовава:

«бърза и безмилостна разправа със свалените от власт. През първите няколко дни и седмици без съд и присъда са избити и репресирани уличените като палачи на партизаните и техните ятаци и семейства, най-жестоките мъчители в полицейските участъци и затворите и най-алчните слуги на монархическата власт. ЗА СЪЖАЛЕНИЕ ИЗЧЕЗВАТ И ПОГИВАТ И ХОРА ЧИЯТА ЕДИНСТВЕНА ВИНА Е ЧЕ ИМАТ ЛИЧНИ НЕПРИЯТЕЛИ СРЕД ПОБЕДИТЕЛИТЕ ИЛИ РАЗПОЛГАТ С НЕУДОБНА ЗА ТЯХ ИНФОРМАЦИЯ" (Д> Иванов «От десети до Десети» 2004г.)

imageизточник

 

Ето един пример :

Бившият специален "агент на прикритие" от ДС през 70-те и 80-те години Стойне Христов. В едно интервю на Ваня Панова с него той отговаря:

"Първият българин съм, влязъл в НАТО под чужда самоличност. Бедите ми започнаха от злия гений Мирчо Спасов. Системата ме вкопчи на 21 г. Тъй като не пиех, не пушех и бях от благонадеждно семейство, ме набелязаха хора от МВР. Пратиха ме в Радомир, станах лейтенант от милицията.
През 1967 г. в участъка там донесоха чували със секретни досиета, които трябваше да бъдат изгорени. За пръв път ви разказвам това, защото оттам започнаха бедите ми. Докато колегите ми се наливаха с алкохол, моята трезвеност ми изяде главата. Спасих от огъня на своя глава два документа. Единият – разшифрована телефонограма от Гешев, пратена до Лондон на 15 септември 1944 г. Текстът беше: “Оставям агент № 5 за партиен или държавен ръководител на България”. Твърдя, че агент № 5 беше Тодор Живков.
Другото донесение от агента на Гешев – Кутузо, беше за Мирчо Спасов. Според документа той влязъл в отряда на Славчо Трънски по поръчение на полицията. Попаднал в групата на Желю Демиревски. През май 1944 г. под претекст, че ще навести годеницата си, Спасов отишъл в с. Извор, близо до шумкарския лагер в местността Букова, и предал четата. Три кордона стражари разстреляли 23-ма партизани, между които и Свилен Русев. Ето ги секретните документи, още ги пазя."

[caption id="attachment_1588" align="alignleft" width="293"]image Мирчо Спасов[/caption]

.....На следващия ден на площада в с. Дебели Лак са изложени телата на убитите партизани. Годеницата на Мирчо Спасов напразно го търсила сред тях... Той вече пътувал за София по указание на самия Гешев. В първите дни след 9 септември Мирчо Спасов тръгва с мотор с кош да прибере годеницата си от село Дебели Лак. Там са задържани кметът, свещеникът и още няколко души. Тогава лично Мирчо Спасов разстрелва тези хора без съд и присъда.

Че е имало масови избивания без съд и присъда СПОР НЯМА, въпросът е КОЛКО?

На 16 ноември 1944г. Антон Югов докладва в Политбюро, че до този момент са арестувани 28 630 души. След 4 дни министърът на правосъдието д-р Минчо Нейчев съобщава на Георги Димитров в Москва, че пред Народният съд ще бъдат изправени 10 000 души. Къде изчезват останалите арестувани 18 630 души?

Нека чуем интервюто на журналиста Наско МАНДАДЖИЕВ с Мирчо Спасов:

» В това време генералът ръководеше отдел “Задгранични кадри” на ЦК, или с други думи, назначаваше и уволняваше посланиците. Поради което можа да преспи с доста дипломатически съпруги, а и ги пробутваше на Първия и на колеги по кабинети и вили. Извървях, съпроводен от суров мъж, дълги вити коридори с дебел червен плюш и охранители на всеки ъгъл. Явно в тази област сталинският и хитлеристкият опит бяха усвоени добре. Старият Жавер ме посрещна безизразен, масивното му набръчкано лице още излъчваше свирепост. Бутна ми чаша айран и попита за какво ще се говори. И пръв започна: “Абе, толкова колеги, Здравко Георгиев и други, написаха мемоари, само аз се мотам. Ще взема да те хвана за авторче, идваш с касетофона една седмица на “Мечката” /крайстолично вилно селище на активни борци, където се намира палатът му - б.а./ - и сме готови”.

Помълча малко и мина на монолог. Било славно, но и жестоко време.

Партията разпоредила преди Народния съд да се поизчистят колкото се може повече врагове, че после с присъдите ставало бавно. Така всяка нощ пред разпределителя - Дирекцията на полицията на “Лъвов мост”, пристигали каруци с хора от града и селата, камиони “Опел блиц” от провинцията, използвали и влакове.

Той пращал арестантите първо в мазето, там ги описвали (след 10 ноември мевереджиите добре се потрудиха да изгорят тези архиви - б.а), след което ги качвали на камионите. Откарвали ги към Радомирско - местността Червена могила, селата Върба, Темелково, Батановци. Там на нивята ги чакали местни момчета, на които били дали много патрони - опушквали хората и набързо ги заривали. Около сто нощи пращахме по пет камиона, по двайсет на камион, това ще е някъде десет хиляди, пресметна Спасов. (По-късно чух от изследователи, че убитите са били 20, 30, че и 38 хиляди, очевидно в София са идвали осъдени от цялата страна).

Генералът изведнъж спря, погледна ме издълбоко, после свъси вежди и рече: “Тия неща ги казвам само на тебе, да не вземеш да ги напишеш, че после става лошо, но той редакторът ви знае какво да пусне”.

И продължи. Всяка нощ в малките часове ходел да докладва на Живков в щаба на НОВА /Народноосвободителна въстаническа армия/, който се намирал в мазето на читалище “Славянска беседа” на ул. “Г.С.Раковски”. Там се давали разпоредбите и мунициите. “Досегът ми с другаря Живков беше много специален. Всички знаеха какво върша и ме отбягваха, поради което той ми каза да не се приближавам до него, все едно няма нищо общо с мен. Бяхме се разбрали да си съобщаваме с очи. Намигне ми и това значи да продължавам… Абе, мокра работа, другарите не искаха да се цапат, но нали някой трябваше да я свърши.”

Така всяко нощно намигване на Живков е струвало сто животаНякъде през декември той спрял да мига, с което разпоредил на персоналния си екзекутор да спре. Вече бил насрочен Народният съд. И младият Мирчо побързал да премахне последните останали в мазетата, като с това приключил с “нощта на дългите ножове”.

Според данните , които народния обвинител Георги Петров съобщава в ЦК на БРП, до влизането в сила на Наредба-закон за Народния съд на 6.10.1944г. за безследно изчезнали могат да се считат около 5000 души..

image

Георги Петров

5000 за по-малко от месец, а до 20.11 има още месец и половина..

през октомври 1944г. ж България пристига американския журналист Марк Итъридж, пратеник на президента Труман. При срещите си с Цола Драгойчева и Антон Югов той получава от тях сведение, че числото на убитите след 9.09. е около 10 000. А според Димитър Иванов са около 20 000. Според професор Шарланов известните досега надеждни архивни материали утвърждават цифрата 30 000.

Да чуем какво казват вождовете:

„ЦК на БКП  съобщава на 15.09.1944г. Г. Димитров  :“в първите дни на революцията, стихийно бяха уредени сметките с най-злостните врагове, попаднали в нашите ръце.“

На 1.10. му съобщават още:

във връзка с известно недоволство , изразено от нашите мекушави съюзници по повод революционното ликвидиране на фашистката агентура, решихме: чистката да продължи още една седмица, след което ще започнат да работят народните съдии и чистката ще тръгне по законни пътища“ извън високопарните слова на другарите какво разбираме от този текст

1.има незаконна чистка (убийства без съд и присъда)

  1. 2.съюзните партии на БКП в правителството са недоволни от изключителното насилие и жестокостта
  2. 3.чистката (убийствата и арестите) няма да спре, но ще продължи под друга „по-приемлива за обществото форма“ на "Народен съд"

Докато съдът започне да действа (както казва Трайчо Костов), негласната ликвидация на лица без съд и присъда продължи....

Вестник „Работническо дело“ на 25.09.1944г. призовава в своята уводна статия „Отмъщение“ :“Стреляйте вярно, забивайте ножа по-дълбоко!“

Министърът на войната Дамян Велчев не издържа и на 15.11.1944г. изпраща доклад до Министерски съвет, в който пише че само за 2 месеца от 9.09. до 15.09.1944г. бяха убити или безследно изчезнали 7288 офицери, подофицери и войници, 10 955 бяха ранени (инквизирани) 1050 офицери бяха арестувани, а 314 уволнени. За сравнение разстреляните в Катинското клане полски генерали,офицери,подофицери и войници наброява малко над 4000!

imageДамян Велчев www.lostbulgaria.com

На 20.12.1944г. НС започва да съди. Колко партизански глави обаче трябваше да бъдат отмъстени?

Във връзка с НС Цола Драгойчева възлага на ОФ комитетите и кметствата да съберат данни за „Загиналите по време на фашизма“ – според тези данни загиналите през годините 1923-1941 са 5134, а през 1941-44г. са  2320.

Според сведение за издевателствата на фашистите“ съхранявано в Архива на МВР, общият брой на убитите партизани, ятаци и съчувственици от всички партии през годините 1941-44 е 1937 души.

В обвинителната си реч главния обвинител Георги Петров ще каже, че през 1941-44 гражданските и военните съдилища са издали 3299 смъртни присъди, от тях изпълнени били 357. Според друг официален документ, предоставен на 6.01.1945г. на главния прокурор на министъра на правосъдието от военно-съдебната служба на Министерството на войната от 01.1941 до 09.1944г. военните съдилища са осъдили на смърт 1590 лица, от тях екзекутирани са били 199 души.

Коя от тези цифри си бе поставил да постигне за цел Народния съд?

В края на 1946г. Васил Коларов съобщава на мирната конференция в Париж, че по време на съпротивата през годините 1941-1944 в България са загинали 9140 партизани и 20 070 ятаци, а общо жертвите след 9 юни 1923 до 09.1944г. надминавали 35 000 души и тази цифра изглежда е била тайният ориентир на незаконното и на законното възмездие.

ползвани източници

http://desebg.com/ и откъси от Книгата на Стефан Цанев "Български Хроники" Том 4



 




Гласувай:
17



1. bojo12345 - има една книга на никола николов за времето след 9-я ден -
12.02.2018 13:43
"40 безотговорни дни" - заслужава си човек да я прочете и после да реши да помни или да забрави..
Поздрави за материала.
цитирай
2. germantiger - БРАВО ЗА ПОСТИНГА ДИДАНОВ
12.02.2018 14:28
Следователно както и се очаква КОМУНЯГИТЕ СА ИЗБИЛИ ПЪТИ ПОВЕЧЕ

Един от всички убити без съд и присъда, с незнаен нейде гроб по кюстендилско е моя прадядо.

След това пък в Народния съд ще бъде съден дядо ми.

МОМЕНТАЛНО СИ ГОИ АРХИВИРАМ И ЩЕ ЛИНКНА ПОСТИНГА НА НЯКОЛКО ПОЗНАТИ В БЛОГА!
цитирай
3. germantiger - +
12.02.2018 14:38
Линкнах постинга ти на поне 10 мой познати в блога, а след минута ще си позволя да го спомена под постинга на барин за българите
цитирай
4. schumpov - Дали професорите Баева и Захари ...
12.02.2018 16:08
Дали професорите Баева и Захари Захариев са чували за тези неща, божем те били историци и не членували в БСП. Може ли да им се вкара тази информация в главите ?
цитирай
5. didanov - тайният ориентир на незаконното ликвидиране е бил около 18 000
12.02.2018 16:12
germantiger написа:
Следователно както и се очаква КОМУНЯГИТЕ СА ИЗБИЛИ ПЪТИ ПОВЕЧЕ

Един от всички убити без съд и присъда, с незнаен нейде гроб по кюстендилско е моя прадядо.

След това пък в Народния съд ще бъде съден дядо ми.

МОМЕНТАЛНО СИ ГОИ АРХИВИРАМ И ЩЕ ЛИНКНА ПОСТИНГА НА НЯКОЛКО ПОЗНАТИ В БЛОГА!

а на "законното" съдене около 10 000...като общ ориентир служат явно изкуствено завишените от Коларов цифри - около 30 000 жертви след 1923г (т.к. архивите показват други данни).
Споменавал си за дядо си, но не си ли се замислял какво е правил той преди 9-ти за да бъде "ликвидиран"? Напълно е възможно само заради немското му име да е изчезнал, но може и да е друго..навярно знаеш повече за историята му. За мен обаче НС е скалъпена работа с цел да се потвърдят предварително определените присъди.
Не може да се се отрече обаче, че преди и след 9-ти само една малка част от (около 10-15 % )от смъртните присъди са изпълнени.
цитирай
6. merlin68 - Имаш страхотни източници, просто ...
12.02.2018 18:47
Имаш страхотни източници, просто без думи... аз никога не бих написал такива неща, които почиват на подобни източници и в които твърденията на "източниците" са толкова негодни, че не издържат каквато и да било критика, да не говорим сериозна.
С.Цанев, ти е източник, а той попаднал в Гугъл на интервюто на ... който твърди, че Мирчо Спасов като пред изповедник му разказвал кака са убивали с камиони, как Живков намигал и поредните 20 камиона тръгвали.
Не заслужава въобще коментар... но пък много се харесва днес такава "история", е браво:)))
цитирай
7. didanov - Честно казано Мерлин си го помислих
12.02.2018 20:01
Че ако коментираш ще "дискредитираш" източниците което е добър похват при липсва на контраргументи..интересно ако не бях ги посочил пак ли щеше да си на това мнение:)?
Цанев в посочил в началото на поредицата си източниците си и те въобще не са малко, освен това е прочел около 40 000 страници за материал..но най-важното според мен, е че цитира самите участници в тези процеси, за да не може някой да изопачили истината. А тя както се вижда хич не е розова нито преди нито след 09.09. Така че ако имаш нещо да казваш казвай, аз не съм предубеден.
цитирай
8. nbrakalova - Поздравления и благодарност за постинга!
12.02.2018 21:31
Едва ли ще се разбере точната цифра на ликвидираните - осъдени и без да са осъдени, знайни и незнайни - на комунистическия режим в цитираните периоди и след тях. Въпреки резервите ми към Стефан Цанев, поне някаква цифра се съобщава. Идеологията на омразата залага на отмъщението - личностно или идеологическо, няма значение... В театъра на осъждането роля са имали дори децата. Знам от майка си, как заедно с гражданите учениците в Стара Загора са специално извеждани на площада, където са били задължавани да викат "Смърт! Смърт!" към наредените срещу тях затворници с дебели вериги, захванати за китките на ръцете и глезените на нозете... Та със "смърт" сме закърмяни ония поколения..., не с чалга...
цитирай
9. merlin68 - Че ако коментираш ще "диск...
12.02.2018 22:58
didanov написа:
Че ако коментираш ще "дискредитираш" източниците което е добър похват при липсва на контраргументи..интересно ако не бях ги посочил пак ли щеше да си на това мнение:)?
Цанев в посочил в началото на поредицата си източниците си и те въобще не са малко, освен това е прочел около 40 000 страници за материал..но най-важното според мен, е че цитира самите участници в тези процеси, за да не може някой да изопачили истината. А тя както се вижда хич не е розова нито преди нито след 09.09. Така че ако имаш нещо да казваш казвай, аз не съм предубеден.


Не беше нужно да си посочваш източниците, достатъчно е да се потърси в гугъл, те сами излизат. Относно въпросното интервю, източник - гугъл е посочил Цанев. А той безспорно е много добър поет и драматург.
Но аз искам да те питам нещо - Защо не осъдиха Мирчо Спасов и Тодор Живков, за тези камиони за които тук пише биографа на Спасов, Цанев, още един куп издания и накрая ти? Нима можем да говорим за десетки хиляди избити, и на всеки митинг, на всяка годишнина, и за щяло, и нещяло да им ровим кокалите, без никой за тези почти 30 години, надлежно да ги издири, както жертвите, така и палачите. Да бъдат осъдени тези палачи, дори посмъртно, но както му е реда с процес, с документи, доказателства и т.н. защо? Вместо това, някакви 10-20-30, а защо не и 100 хиляди безлики жертви на безликия комунизъм се почитат, а този безликия съответно се осъжда?
Къде са новите герои, новите злодеи, новият пример, новите паметници? - нищо няма, защото на никой не му пука всъщност за тях и за истината, на днешната власт й пука единствено комунизма, като опит за постигане на равенство в обществото, да бъде заклеймен и осъден. Съдят го тези които до вчера му палеха свещи, като днес в църквата - фалшиво.
цитирай
10. didanov - За съжаление повечето коментари явно са изчезнали в небититето
13.02.2018 11:29
Навярно пак някоя системна грешка на блогбгто
цитирай
11. didanov - Здравейте точна цифра едва ли е възможна
13.02.2018 11:31
nbrakalova написа:
Едва ли ще се разбере точната цифра на ликвидираните - осъдени и без да са осъдени, знайни и незнайни - на комунистическия режим в цитираните периоди и след тях. Въпреки резервите ми към Стефан Цанев, поне някаква цифра се съобщава. Идеологията на омразата залага на отмъщението - личностно или идеологическо, няма значение... В театъра на осъждането роля са имали дори децата. Знам от майка си, как заедно с гражданите учениците в Стара Загора са специално извеждани на площада, където са били задължавани да викат "Смърт! Смърт!" към наредените срещу тях затворници с дебели вериги, захванати за китките на ръцете и глезените на нозете... Та със "смърт" сме закърмяни ония поколения..., не с чалга...

Но приблизителните цифри са доста стряскащи и повод за размисъл
цитирай
12. didanov - Мерлин ти сериозно ли мислиш
13.02.2018 11:39
Че Цанев ползва Гугъл за да си пише книгите?
По-късно мога да цитирам точните му източници...
Чудно ми е как Живков и Спасов могат да осъдят самите себе си, особено като са на власт толкова време? Тях двамата явно ги е свързвало доста мръсни неща в зората на комунизма за да си пазаят толкова време един друг гърба.след 10ти ноември май няма нито един осъден политик по простата причина че номенклатурата смени боята но не и властта.
цитирай
13. анонимен - Фашизъмът в България почва на 9 с...
13.02.2018 11:49
Фашизъмът в България почва на 9 септември.
30 хиляди избити от червените кхмери.
цитирай
14. merlin68 - https://issuu.com/stephanradev/docs/____________-__________-____________08c5987205b31f
13.02.2018 12:02
Да, разбира се, а ти какво мислиш, че ползва? Български хроники том 4 стр. 80, той сам е указал източника. "Разкаяли" се доносници на ДС и онзи дето за разлика от всички други ченгета не пиел, и това му изяло главата... просто изпадам в екстаз от такива "свидетели". В мен голямо недоумение буди и как човек с такова име, и то създадено не без помощта на Партията, се излага по този начин... но това си е негова работа. И впрочем, не съм специално негативно настроен само към писанията му за социализма, о напротив, той е опльоскал цялата ни история! Но ти не отговори на нито един мой въпрос...
цитирай
15. didanov - не бъркаш се, насилието, престъпленията и терора (дали е фашизъм или комунизъм все тази)
13.02.2018 15:24
blackocean написа:
Фашизъмът в България почва на 9 септември.
30 хиляди избити от червените кхмери.

започнаха много по отдавна - просто лицата ( и имената), които ги употребяваха се сменяха, но схемата си остана (почти) същата
цитирай
16. didanov - извори за мерлин
13.02.2018 15:38
специално за интервюто със СПасов Цанев е дал бележка - Наско Мандаджиев, "Кучища влачеха месо по нивите", INTERMEDIA по Pro-anti, 15 март 2009г.
други бележки на втора свързани с постинга :
ДИмитър Иванов, "От дДевети до Десети",
"Българската гилотина"
Румяна Богданова дял3, от том 3 на "История на българите от Освобождението до края на Студената война"
Проф. Недю Недев "Трите преврата"
Освен това в целия том са преди всичко официални документи на комунистическата власт и свидетелства на хора, принадлежащи към режима, а именно:
Централният партиен архив, секретния архив на Сталин,тайните архиви на Коминтерна, Централния държавен архив, Централния военноисторически архив, архивите на Мин. вътрешните работи и Държавна сигурност, архивите на БНБ и на НСС, стенографски протоколи от НС, от пленуми иконгреси на БКП и от заседанията на Народния съд, вкл. изявленията на главния обвинител Георги Петров и на съдия Върбан Ангелов.
Дневникът и писмата на Г. Димитров, писмата на Трайчо Костов, речите, писмата и докладите на Васил Коларов и Вълко Червенков, мемоарите на Т. Живков и още много спомени, документални книги, изповеди на шефове и съветници.......дали всичко това го има в Гуглето?
цитирай
17. didanov - ама ти сам си си отговорил:
13.02.2018 15:58
merlin68 написа:
Да, разбира се, а ти какво мислиш, че ползва? Български хроники том 4 стр. 80, той сам е указал източника. "Разкаяли" се доносници на ДС и онзи дето за разлика от всички други ченгета не пиел, и това му изяло главата... просто изпадам в екстаз от такива "свидетели". В мен голямо недоумение буди и как човек с такова име, и то създадено не без помощта на Партията, се излага по този начин... но това си е негова работа. И впрочем, не съм специално негативно настроен само към писанията му за социализма, о напротив, той е опльоскал цялата ни история! Но ти не отговори на нито един мой въпрос...

..."Съдят го(комунизма) тези, които до вчера му палеха свещи, като днес в църквата - фалшиво." - за това и няма присъди до ден днешен. А от теб не чух един сносен контааргумент. Все пак ти препоръчвам да прочетеш тази книга, може и да промени отчасти светогледа ти....
Разбира се първите години на комунизма са най-черните от тяхното управление...но постепенно с времето (след доста грешки)и те се научиха да управляват и да боравят "правилно" с ресорите на властта. Но слушайки баби и дядовци, питайки майки и бащи, и сравнявайки със сегашната жалка българска действителност, мога да кажа, че "дяволът не е бил толкова черен, и е имало по-черни"..но това не означава, че е "НЯМАЛО ДЯВОЛИ"
цитирай
18. merlin68 - Диданов, аз коментирах съвсем ясно ...
13.02.2018 17:57
Диданов, аз коментирах съвсем ясно няколко от източниците в постинга ти, те са крайно несериозни и хвърлят сянка върху останалото.
Би следвало да знаеш, че всяка революционна промяна в обществената система е съпътствана с много жертви и от двете страни. Така на власт в Европа е дошла и демокрацията, с много кръв, така дойде и комунизма. България не е била в авангарда на тези революции по обясними причини и жертвите ни са значително по-малко от тези на страните - пионери в революциите, но все пак и у нас са доста, но... развяването на безименни десетки хиляди жертви от тук и от там, не е занятие чистоплътно от историческа гледна точка, особено когато едните жертви се крият, а другите се мултиплицират в зависимост от политическата конюнктура.
При нашите условия, мисля е добре да се приемат някои критерии, ако ще измерваме колко са загиналите от едната и другата страна, кои са били по-зверове, кои пък по-малко. Безспорен такъв критерии е съдът. Ти както и аз не сме чели всичките тези архиви които изброяваш, а още по-малко можем да им правим оценка, бъди уверен, че не ги е чел и С.Цанев, а са му предоставяни някои "интересни" материали, оценката на които като автентичност и значение в общата картина е... съмнителна.
Затова аз пак ще те питам, къде е съда? След като, както се твърди, има данни, и то архивирани, надеждно проверими и т.н. защо нямаше осъдени? Както ти твърдеше, че за фашистките зверства преди 9 септември, виновни са били шепа хора, а другите са невинно осъдени, то какво да кажем за жертвите на комунизма, където пък няма нито един осъден, освен разбира се самия комунизъм. Ти въобще даваш ли си сметка, какво означава това да осъдиш системата, без да осъдиш нито еди реален престъпник който й е служил? Означава - "такива бяха времената", и това оправдава всеки престъпник в съответните времена. А с този лозунг можем да оправдаем всеки убиец и да осъдим всяка система.
Системата би следвало да се съди отделно, на база постиженията на страната.
Ако сравним периода от да речем 1923-1944 с този 1944-1989 и после 1989-2018 години, с всички техни плюсове и минуси, като обективни критерии, то ще можем да осъдим и различните обществени системи в съответните периоди, а те са монархо-фашизъм, съветски социализъм и демокрация. А критериите тук са ясни, няма разбира се да изброявам всички - селско стопанство, индустрия, доходи, безработица, демография, образование, сигурност...
цитирай
19. germantiger - ...
13.02.2018 18:57
Всъщност знам какво е вършил прадядо ми, както и дядо ми, че и неговия брат, че и сестра йм итн

тук може би не е мястото, но нещата са така

1943 прадядо ми баща на дядо ми и неговия брат идва в бг поради страх вече от бомбардировки в германия итн, освен това дядо ми е тук, куцукащ леко след раняването му 1941, готвен е за африка, но това в началото на 1943 отпада след като съюзниците печелят в африка

в бг са вече дядо ми, баща му/мой прадядо, баба ми, а брата на дядо ми е на служба като в 5 гебирг дивизия - от него ми е останал германски гебирг военен нож, който е като малък "сатър" и се хваща нетипично за нож поради изпълнението на ръкохватката

та прадядо ми започва да охранява германски складове в кюстендилско на територията на царство бг

като идва 9 септември, даже мисля 1-2 дни по-рано слизат 3 шумкари и искат да отвори германските военни складове, той с пистолет в ръка ги прогонва или поне те се изнасят въпреки, че са тримца

след 9-и незнам вече кога и кой ден, прадядо ми е заловен, прибран или както го кажеш от червените, после не е намерен итн итн итн

знам и за брат му, сестра му итн които бягат от прусия, някои и не успяват от семейството

днес имам роднини в сащ, южна африка, австрия и германия, като роднините ми в юар са повече германци от тези в смешните негермански държави австрия и германия, аз разбира се съм пъти повече германец от ония дрисльовци в BRD
цитирай
20. wasp - Поздравления за поста
13.02.2018 19:42
Тази история трябва давлезе в учебниците.
цитирай
21. didanov - здравей мерлин
13.02.2018 21:59
също така става ми ясно, че разтягаш локуми, извинявай за израза. Как да има осъдени преди 89г. като главните виновници са били по върхушката или са били мълчаливи свидетели-съучастници на станалото непосредствено след девети? Сами да се самоосъдят ли? Това би било прецедент и върховна наивност да се вярва че е възможно.
Говориш за съд - да съгласен съм, че е трябвало да има такъв "Народен съд" - но да се съди по закона, а не по партийна линия и скалъпени обвинения на "обща виновност" - за съжаление цялата "революция" се е състояла от няколко дегенерата, продажници, авантюристи и бивши агенти на Гешев под диктовката на една чужда армия. Убедените комунисти-идеалисти които наистина са се борили за един по-добър световен ред и справедливост, бързо-бързо са били неутрализирани, изолирани, сплашвани или отстранявани, да не говорим за всички други личности, с различно от партията мнение..
Осъждането на комунизма днешно време без някакви реални разследвания за вината и престъпленията, напомня на "комуниста вика: дръжте комуниста", защото знаеш чудесно, че именно членовете и дейци на партията, техните деца и близки "поеха щафетата"след 89г. та до ден днешен. Е как Плевенлиев да иска да "съди" баща си като комунист? Или Цачева, или Борисов и още много много други? Тъй като повечето са "дупе и гащи" остава само да се осъжда на глас без реални последици.
цитирай
22. didanov - прадядото ти е имал нещастието
13.02.2018 22:05
germantiger написа:
Всъщност знам какво е вършил прадядо ми, както и дядо ми, че и неговия брат, че и сестра йм итн

тук може би не е мястото, но нещата са така

1943 прадядо ми баща на дядо ми и неговия брат идва в бг поради страх вече от бомбардировки в германия итн, освен това дядо ми е тук, куцукащ леко след раняването му 1941, готвен е за африка, но това в началото на 1943 отпада след като съюзниците печелят в африка

в бг са вече дядо ми, баща му/мой прадядо, баба ми, а брата на дядо ми е на служба като в 5 гебирг дивизия - от него ми е останал германски гебирг военен нож, който е като малък "сатър" и се хваща нетипично за нож поради изпълнението на ръкохватката

та прадядо ми започва да охранява германски складове в кюстендилско на територията на царство бг

като идва 9 септември, даже мисля 1-2 дни по-рано слизат 3 шумкари и искат да отвори германските военни складове, той с пистолет в ръка ги прогонва или поне те се изнасят въпреки, че са тримца

след 9-и незнам вече кога и кой ден, прадядо ми е заловен, прибран или както го кажеш от червените, после не е намерен итн итн итн

знам и за брат му, сестра му итн които бягат от прусия, някои и не успяват от семейството

днес имам роднини в сащ, южна африка, австрия и германия, като роднините ми в юар са повече германци от тези в смешните негермански държави австрия и германия, аз разбира се съм пъти повече германец от ония дрисльовци в BRD

да бъде германец охраняващ германски склад по това време - повече от достатъчна причина да бъде ликвидиран, тъй като много други са последвали съдбата му за къде къде "по-малка вина".
цитирай
23. didanov - зависи с каква цел
13.02.2018 22:14
wasp написа:
Тази история трябва давлезе в учебниците.

ако е само да се плюе върху всичко по времето на социализма аз съм против :)
всяка система трябва да се оценява с нейните негативи и позитиви - за да може да се избягва грешките в бъдеще и да се развиват позитивните неща.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: didanov
Категория: История
Прочетен: 2908149
Постинги: 1149
Коментари: 3364
Гласове: 5866
Спечели и ти от своя блог!
Блогрол
1. Цар Мидас, бриги и пеласги – Троя е на Балканите?
2. Българското хоро - древно писмо от живи йероглифи
3. Тракийският император Роле и паметника на цар Мида
4. Корените на българската народност
5. Българският генетичен проект
6. "Как ни предадоха европейските консули"
7. Мегалитите - трогателно свидетелство за детството на човечеството
8. ДЖАГФАР ТАРИХЫ, ПЕЛАСГИТЕ и остров КРИТ
9. Сурва Година, Сура Бога и Веда Словена
10. Древно-тракийско скално светилище под Царев връх – предшественик на Рилския манастир
11. неизвестното племе на мияците
12. Масагетската принцеса Томира и битката й с персийския цар Кир
13. Хубавата Елена в Египет
14. Склавини и анти в долнодунавските земи
15. Кои са мирмидонците?
16. Еничаринът Склаф, името Слав и робите
17. Аспарух, Мемнон и етиопските българи
18. Името на Кан(ас) Аспарух не е случайно
19. Срещата м/у Калоян и Пиер дьо Брашо
20. Амазонките на Тезей, Херодот, Дахомей, Южна Америка и Африка
21. Фердинанд I, славянин и потомък на витинските князе.
22. НОВ МЕТОД ЗА РАЗЧИТАНЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ РУНИ
23. Амазонките в древността (Тракия, Мала Азия,Либия)
24. ПОЛИСЪТ СРЕЩУ ДЪРЖАВАТА
25. АТЛАНТИ ЛИ СА МИТОЛОГИЧНИТЕ ТИТАНИ?
26. Черноморската Троя – тайната на Ропотамо
27. Брут Троянски - легендарният първи владетел на Британия
28. ЧУЖДИЦА ЛИ Е НАИМЕНОВАНИЕТО "ТРАКИ"?
29. О неразумний, защо се срамиш да се наречеш...мизиец?
30. Черноморската Троя - коя българска река е Омировата Симоис?