Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.03.2015 00:38 - Мулти-култи миш маш!
Автор: didanov Категория: История   
Прочетен: 1665 Коментари: 1 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Смъртта на българския цар Самуил при вида на негови войници, ослепени по заповед на император Василий II. Миниатюра от българския препис на Манасиевата хроника. image

Ако се чудите как може да унищожите тихо и кротко един народ, без да вдигате много шум, нямате нужда от специално упътване. Просто трябва да си набавите български учебници по история.

Те ще ви покажат как последователно, акуратно и методично можете да заличите хилядолетна история, култура и идентичност, като превърнете носителите на тези ценности в аморфна маса без самосъзнание. С други думи, като заличите и асимилирате българското в българите.

Учебникът по „Човекът и обществото” , бивше Родинознание,  за четвърти клас (бел.ред - изд. "Просвета", автор - Мария Радева) дава един от многото примери в тази насока. Още в предговора му (стр. 3) се казва, че „Вие - българи, турци, арменци, евреи, роми - сте бъдещите български граждани”. Учебникът още от самото начало вместо да създава усещане за общност, разделя българската нация. Това изречение се повтаря почти из целия учебник - "В Българското царство живеели различни по език и вяра общности. През XIII - XIV в. големите градове имало евреи и арменци... На Балканите имало и общности от роми" (стр. 39), "Българи, гърци, арменци, евреи живеели в свои квартали около църквите и синагогите. След XV в. забележимо се увеличили евреите и ромите" (стр. 42), "Ромите (циганите) се появили на Балканите през X в. През XVI в. султанът приел прогонените от Испания роми и евреи. Отличителни черти на ромската общност са волният живот, музикалността, привързаността към рода" (стр. 43), "В Княжество България българи, турци, арменци, евреи, гърци, роми и други общности били равни пред закона и конституцията и законите" (стр. 54), "В Княжество България турци, арменци, евреи, гърци имали училища на своите езици... В редица райони на България живеели хиляди турци." (стр. 55), "В Източна Румелия живеели българи, турци, гърци, арменци, евреи, роми и др." (стр. 56), "В Източна Румелия българският, турският и гръцкият език били поставени наравно. Великите сили искали да създадат образец на държава, в която различни хора да живеят мирно и заедно... В свободна България евреите били сред най-образованите хора" (стр. 57), "Българи, турци, арменци, роми участват в градежа на съвременна европейска България" (стр. 66), "Всички етнически общности имат принос в културния живот..." (стр. 67), а в завършек има цели две страници, посветени само и единствено на "Общностите в Република България днес - турци, арменци, евреи и роми (цигани)" (стр. 82 - 83).

Е? Помните ли още за чия история говорихме в началото? Българската? Турската? Циганската? Ако още помните, продължаваме.

В историята на всеки народ има славни и величави, героични и трагични моменти и хора. В учебника за четвърти клас - НЕ.

Всички български военни победи и героични загуби са изтрити от него. "Оцелели" са само битката при Върбишкия проход през 811 г. и победата на цар Калоян срещу кръстоносците при Одрин през 1205 г. Победата на Аспарух при Онгъла, войните на Симеон Велики, битките на Самуил, Клокотница и т. н. са заличени от историята.

Най-голямата трагедия в нашата история и една от най-големите световни - ослепяването на 14 000 български войници на Самуил от византийския император Василий II - липсва.

За падането на България под византийско робство има само едно изречение - "След 1018 г. българи и византийци съжителствали за почти 170 години в една държава с обща вяра и църква". Робство ли казах? Имах предвид съжителство...

Като заговорихме за робство се сетих за Османската империя. В урока, наречен "Българите в Османската империя", за българи почти не се говори.

От него може да научим, че "Държавата на османците се превърнала в империя. В нея мюсюлмани и немюсюлмани живеели заедно... Ислямът учи, че на този свят всичко зависи от бог Аллах, че човек е длъжен да прави добро, да бъде честен, да прощава, да помага на бедните." (стр. 42 - 43).

Припомням - това не е пропаганден наръчник по ислямознание. За всеки случай, ако сте забравили.

За хайдутите има само две изречения на стр.44. Явно е пропуск, вероятно при следваща редакция на учебника ще бъдат отстранени и двете.

За Васил Левски пише, че "Апостола бил заловен от полицията и осъден на смърт" (стр. 52). Защо е бил Апостол и на какво, не е ясно. Не е ясно и какво престъпление е извършил, та полицията го е гонила, но щом го е заловила и осъдила, престъпник ще да е бил, без съмнение. Поне според учебника...

Помните ли още, че става въпрос за учебника по "Човекът и обществото" (бивше Родинознание)?

Защото продължаваме.

България се освободила през 1878 г. От какво се е освободила, не можем да разберем. Кой я е освободил, не знаем. Българският национален идеал - Сантефанска България - е изтрит от историята. Съответно не се споменава и разкъсването на нашата страна, извършено от западните велики сили.

С оглед на евроатлантическите ценности не е културно някакси да го споменаваме. А като стана дума за тези "ценности", не мога да пропусна да цитирам как са обяснени - "Европейските ценности са човешките права, равнопоставеността на хората, уважението към достойнството на всеки човек, свободата за изява и др." (стр. 61).

За американските, африканските, азиатските или австралийските ценности не се говори. Те явно са по-различни от европейските. Впрочем, в учебника има цели два урока, посветени на Европейския съюз (стр. 64 - 67) - повече, отколкото е отделено на цялата българска история от X до XIV век и повече от написаното за целия български XX в. В това отношение са надминати дори учебниците на социалистическа България, в които въпреки господстващата комунистическа интернационална идеология уроци за Съветския съюз нямаше.

Сегашният либерален режим, управляващ от 1989 г., обаче явно е доста по-агресивен в налагането на своята идеология. Но няма как, все пак не се премахва лесно идентичност, градена повече от 1300 години. Трябва още старание.

В учебника няма да намерите нито ред за Македония и за героичната борба на българите там в Одринско срещу турското робство след 1878 г.

Въобще дори самата дума Македония не се споменава никъде.

Илинденското въстание, Балканските войни, борбата за обединение на разпокъсания български народ - всичко това е изтрито и заличено.

За сметка на това, има цял абзац, посветен на Възродителния процес, по време на който "Режимът на Тодор Живков започва насилствена замяна на мюсюлманските имена с български. Тези престъпни действия злепоставят България пред света" (стр. 58).

На стр. 82 пък пише, че "Насилието над турците и другите мюсюлмани през 1984 г. болезнено засяга тяхното достойнство."

Така де, смяната на имената, продължила цели 5 години, е къде-къде по-зверско деяние от 5 века варварски геноцид.

Но най-зловещото нещо в учебника е оставено за финал. Последното приложение се нарича "България в миналото, настоящето и бъдещето" (стр. 81 - 83).

Миналото е представено с две глави, посветени на българите през XV - XVII и Възраждането.

Настоящето е представено с главата "Българските общности по света днес" - в нея се говори за българи в САЩ, Австралия, Канада, даже за "хиляди потомци на изселници от България, живеещи в Турция", но за българи в Македония, Тракия, Северна Добруджа, Поморавието няма и думичка. Споменати са българите в Западните покрайнини, само че Покрайнините са наречени "източна Сърбия". Финалната глава е наречена "Общностите в Република България днес". В нея се говори подробно за турци, цигани, арменци, евреи, обяснява се точният им брой, дори нещо повече - уточнява се, че "турците имат важно участие в политическия живот". Обаче нещо липсва. Познахте ли кое?

Българите...

За нас място в бъдещето на многонационалната, мултикултурна и полирелигиозна България не е отредено.

Това е положението, български народе. Обучават децата ни на този антибългарски мулти-култи миш-маш и ги превръщат в затъпяла и деградирала маса без самосъзнание, удобна за асмилация и претопяване, и неоказваща съпротива - на каквото и да е чуждо влияние. Но те са деца. Не могат да окажат съпротива. Ние обаче, техните родители можем. И сме длъжни. Защото България, това са нашите деца. Изгубим ли ги, губим и нея.

 www.lentata.com




Гласувай:
4



1. marknatan - Тотално сбъркан учебник със заг...
05.03.2015 17:07
Тотално сбъркан учебник със заглавие не отговарящо на посредственото осакатено съдържание
Какво друго може да се очаква от болното съзнание на демократично и гражданско общество с политическо движение за Права и Свободи на гражданите

Естествено, че в болния мозък на образованите човек значи българин, турчин, арменец и общество е България

Кво друго може да се очаква от маймуни разбрали, че са служебни понятия от бул долина и гард охрана или овци серафимки, които ги лъгали толкова години, че не били тураки, а те били траки

Ах как само са ги лъгали толкова години, че не са помаци тураките, а служебни понятия
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: didanov
Категория: История
Прочетен: 2908914
Постинги: 1149
Коментари: 3364
Гласове: 5866
Спечели и ти от своя блог!
Блогрол
1. Цар Мидас, бриги и пеласги – Троя е на Балканите?
2. Българското хоро - древно писмо от живи йероглифи
3. Тракийският император Роле и паметника на цар Мида
4. Корените на българската народност
5. Българският генетичен проект
6. "Как ни предадоха европейските консули"
7. Мегалитите - трогателно свидетелство за детството на човечеството
8. ДЖАГФАР ТАРИХЫ, ПЕЛАСГИТЕ и остров КРИТ
9. Сурва Година, Сура Бога и Веда Словена
10. Древно-тракийско скално светилище под Царев връх – предшественик на Рилския манастир
11. неизвестното племе на мияците
12. Масагетската принцеса Томира и битката й с персийския цар Кир
13. Хубавата Елена в Египет
14. Склавини и анти в долнодунавските земи
15. Кои са мирмидонците?
16. Еничаринът Склаф, името Слав и робите
17. Аспарух, Мемнон и етиопските българи
18. Името на Кан(ас) Аспарух не е случайно
19. Срещата м/у Калоян и Пиер дьо Брашо
20. Амазонките на Тезей, Херодот, Дахомей, Южна Америка и Африка
21. Фердинанд I, славянин и потомък на витинските князе.
22. НОВ МЕТОД ЗА РАЗЧИТАНЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ РУНИ
23. Амазонките в древността (Тракия, Мала Азия,Либия)
24. ПОЛИСЪТ СРЕЩУ ДЪРЖАВАТА
25. АТЛАНТИ ЛИ СА МИТОЛОГИЧНИТЕ ТИТАНИ?
26. Черноморската Троя – тайната на Ропотамо
27. Брут Троянски - легендарният първи владетел на Британия
28. ЧУЖДИЦА ЛИ Е НАИМЕНОВАНИЕТО "ТРАКИ"?
29. О неразумний, защо се срамиш да се наречеш...мизиец?
30. Черноморската Троя - коя българска река е Омировата Симоис?